= TERKINI=
Perkembangan semasa..

HEBAT SANGAT KE ARTIS LUAR NI?

Assalamualaikum kepada semua... wah..!!! makin panas cerita aku bila balik dari ABPPH tak sangka macam pisang panas!. Tapi aku tak kisah.. "AKU KENA BUAT APA YANG AKU PERLU BUAT" dah jadi TANGGUNGJAWAB aku sebagai seorang PEMIMPIN yang harus membuat kerja dengan AMANAH, JUJUR, IKHLAS dalam PERJUANG! Ya! aku sedar ramai yang suka, dan lagi ramai yang TAK SUKA AKU!, aku tak kisah! BERANI KERANA BENAR, aku memegang prinsip " WALAUPUN PAHIT TERPAKSA DI TELAN " dan " KALAU TAKUT DI LANDA OMBAK, JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI!!! ".

Mengenai status di TWEETER dan FACEBOOK aku, Aku TETAP dengan PENDIRIAN AKU! oleh kerana setiap statement yang aku buat aku akan bertanggungjawab, dan untuk pengetahuan semua, ada aku sebut nama ARTIS KE? ada aku sebut EVENT MANA KE? jadi bila aku meletakan status yang aku BERBANGGA MENJADI RAKYAT MALAYSIA, menjadi pertikaian oleh RAKYAT MALAYSIA, KENAPA EH? Bukan korang pemegang MYKAD ke? ke korang pemegang ID KAD atau PASSPORT dari NEGARA LAIN? hmmm...

Pokok-pokok keduduk di tepi pagar, Memakan landak di atas kota, Harap saudara saudari cuba dengar, Saya hendak membalas kata. Itu baru nak buka bicara, cuma korang hayati pantun aku ni, BUDAK BUDAK BERMAIN GULI, MARI BERMAIN DI TENGAH LAMAN, JIKA KITA TAK BERHATI HATI, TAKUT TERGADAI KAMPUNG HALAMAN! tu maksud kalau kita tak berhati hati habis MALAYSIA ni.. Mungkin korang sedar tak sedar banyak pengaruh dari luar termasuk la.. artis artis luar bekerja di MALAYSIA ni... aku cuma nak tau, bila korang sanjung ARTIS LUAR ni adakah di negara diorang, rakyat diorang SANJUNG ARTIS MALAYSIA macam mana korang sajung diorang eh? ada ke? hmm... kadang kadang aku rasa kesian dengan ARTIS MALAYSIA ni terasa macam di anak TIRIKAN di NEGARA SENDIRI je!

WAHAI.. ARTIS ARTIS MALAYSIA, BANGKIT LA!! BERSATU LA KITA...!! KITA DI JAJAH SECARA DIAM! LAMA KELAMAAN MALAYSIA NI BUKAN MILIK KITA. SUMBER MALAYSIA DI MAKAN OLEH ORANG LUAR! APA TANGGUNGJAWAB KITA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG MEMPUNYAI MYKAD! CUBA KITA FIKIR 5 KE 10 TAHUN AKAN DATANG APA YANG AKAN JADI PADA INDUSTRI SENI KITA INI? SIKIT SIKIT ARTIS LUAR MASUK, TAK KIRA YANG BUAT KONSERT TERMASUK YANG BERLAKON, BELUM CAMPUR JADI PENGACARA LAGI? HMMM... DI MANA ARTIS MALAYSIA NI? MEMANG PERSAINGAN ITU SIHAT, TAPI SIHAT KE KITA DI NEGARA SENDIRI? KEPADA ARTIS MALAYSIA LUAHKAN RASA TIDAK PUAS HATI ANDA DI MANA MANA PLATFORM YANG ANDA ADA TIDAK KIRA DARI TWITTER, FACEBOOK, BLOG DAN SEBAGAINYA SUPAYA PIHAK KERAJAAN AKAN PRIHATIN DENGAN KEADAAN DAN TAHU MASALAH DALAM INDUSTRI KITA!!!

Setahu aku la... kalau orang yang memegang passport sebagai pelawat di Malaysia ni tak boleh bekerjakan? macam mana artis luar ni boleh bekerja di Malaysia? dan satu lagi kalau dapat permit kerja untuk bekerja di sini, siapa yang menyokong mereka ni? produksi? atau station TV? untuk kepentingan peribadi ke atau kepentingan industri yang tak cukup ARTIS? hmm... susah nak jawab jadi pihak kerajaan tolong tolong lah cek artis luar ni diorang datang sini bercuti ke? atau bekerja pakai pas pelawat.... pihak immigration tolong tolong lah cek ye jangan makan gaji buta je.

Kesian aku tengok artis malaysia ni, nak demand sikit pun tak boleh tapi artis luar kalau demand terus bagi, untungnya jadi artis luar. itu belum termasuk kalau dah kumpul duit banyak banyak kat MALAYSIA pastu duit diorang pegi ke mana? tak bawak semua ke negara diorang ke? rosak ekonomi Malaysia! haii... macam macam.. Ada pulak ARTIS LUAR ni dah la cari makan kat sini boleh BERLAGAK pulak tu dengan ARTIS MALAYSIA. HEBATNYA KORANG NI!!! WELL DONE!!!

Jadi tolong tolong beringat sesama sendiri YANG MENJATUHKAN BANGSA KITA ADALAH BANGSA KITA SENDIRI. Nak menyokong ARTIS LUAR tak salah... cuma perlu diingatkan ARTIS MALAYSIA MESTI DI BERI KEUTAMAAN DULU!!! Aku sebenarnya bukan tak puas hati siapa menang siapa kalah, cuma aku perlu menegakkan HAK HAK ARTIS MALAYSIA di MALAYSIA ni. itu je... lepas ni aku nak CADANGKAN kalau nak buat apa saja ANUGERAH contohilah FESTIVAL FILEM MALAYSIA, syaratnya yang bertanding MESTI dan WAJIB ORANG MALAYSIA yang mempunyai MYKAD. jadi renung-renungkan dan selamat malam.


ANAK SENI PEWARIS BUDAYA, BERANI BERUBAH UNTUK TRANSFORMASI!!!


Zed Zaidi Zed Zaidi Author

1,054 ulasan:

  1. Balasan
    1. BODOHH LA KO ZED..KO PEGI PAKAI BAJU SEKOLAH BELAKON CITE SEMBILU TU JE LAH WEII.. BUSUK HATI..!! SEMUA ORANG DA BENCI KO SKANG

      Padam
    2. aku tau ko ni tujuan nya semata-mata nak cari publisiti murahan kan? tahniah..ko dah berjaya dapatkan publisiti tu..

      ko ni sebenarnya tak layak pegang apa2 jawatan sebab hati busuk ko ni..

      orang macam ko yg sebenarnya jatuhkan industri kita ni..berlakon kayu + kuat dengki..

      Padam
    3. Ko xlayak jadi pemimpin langsung!alasan ko ni mcm xmasuk akal,buat malu jela weh.makin lama makin besar kepala,bangga diri,gila kuasa.post ko ni pun mcm karangan darjah 4,xde point!meroyan la kau sorang2

      Padam
    4. bodoh sial kau zed

      aaron tu bukan ber BIN macam kau ke?
      kau paham tak apa itu maksud serumpun?
      ke kau ni bukan melayu? habis kau ni perjuangkan apa?
      negara? WTF!! selama ni yang kau perjuangkan tu 100% patriotik ke?

      apa bodoh kau ni. tu la sembahyang tak cukup. cakap nak ikut nafsu.
      KERANA MULUT BADAN BINASA..mungkin dalam sudut hati kau tu akan timbul penyesalan..cakap tak fikir. dasar orang bodoh. tak matang

      Padam
    5. dia ni nk tunjuk hero sebeno2nye.... kesian kan la kat dia... mohle kite undi kategori hero kat ABBH tahun depan...mohle...sian aku nengok...ish3....

      Padam
    6. xpayahla anti singapore mangkok , ko dah rasa hetty belom , dia pon singapore gak , dulu ko xbising , xingat waktu rasa hetty sarlene. skarang dah tgok AA naik ko jellous pulak. wakakaka. TUIH

      Padam
    7. ZED ZAIDI UNGKAL!DAJAL SUDAH NAIK TANDUK RED DEVIL SUDA SUARA MCM TERROR.. TAPI KAN U
      LU BERLAKON SEMBILU PAKAI BAJU SEKOLAH SELUAR PENDEK KAKI BERBULU LAGI STYLE LAR BRO WAKAKAKAKAKA :0 CUBA JGN LA RENUNGKAN OK :D

      Padam
    8. MAN UTD SUCKERS TOO ALL MAN UTD PUNYA FANS BOLE BALEK KAMPONG TANAM BUAH ANGGUR SAMA FERGI !!

      Padam
  2. orang kalau dengki dgn kejayaan orang lain mcm ni lah :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. btol tu..kenapa bukan diri sendiri yang bertanding..kenapa bukan diri sendiri yang usaha..orang dah menang baru nak gelabah..

      Padam
  3. masing-masing ade rezeki masing-masing..insyaAllah..

    BalasPadam
  4. Cayalah abg Zed! Sy sokong dgn abg Zed..Walaupun sy bkn artis, tp sy mmg nmpk pasaran industri hiburan negara kita semakin menjunam disebabkan ramai artis luar yg masuk ke negara kita..Lepas ni,lebih ramai artis luar berebut2 nk masuk pasaran negara kita..Kalau bkn kita yg sokong industri kita,sape lg..So,artis Malaysia kenalah jaga mutu & prestasi masing2 dan jgn jd artis sbb nk glamor..peaceeeee!

    BalasPadam
  5. bkn ke artis yg dimaksudkan oleh zz ni dh dpt PR..knapa x persoalkan benda2 ni sblm blangsung nye abpbh smlm?knapa bila ada artis luar yg menang,bru nak sibuk bantah..abpbh tu kena rakyat msia je ke bru boleh ikut btanding???

    BalasPadam
  6. Nak menyokong ARTIS LUAR tak salah... cuma perlu diingatkan ARTIS MALAYSIA MESTI DI BERI KEUTAMAAN DULU!!!

    ayat sikit punye bagus....kualiti x perlu kire ker kalau nk sokong artis malaysia???

    BalasPadam
  7. kalau gitu yuna jangan pergi negara luar la.. takut orang luar cakap negara diaorang di jajah... ;) adatlah pertandingan... dan adatlah siapa yang memilih.. agak2 nak artis malaysia menang silalah undi.. jika kita x undi kita duduk diam aja... :) peace bro!

    BalasPadam
    Balasan
    1. SUKA KOMEN LIS..LAKONAN DIA LANGSUNG XMANTAP PUN..KALO NAK DIBANDINGKAN DGN AA JAUH SEKALI..JENIS XSEDAR DIRI..GILA KUASA..

      Padam
  8. peluang dapat sama rata. awak artis, dia pun artis.
    kalau nak sama tahap dgn dia, kerja la keras. InshaAllah dapat, macam Shahezy Sam, Fizz Fairuz.
    Lagi satu, yang peliknye, kenapa sekarang baru nak bersuara pasal hal ni? dulu2 time diorang baru masuk, xpndang pun kan?
    sekarang nak mcm tergugat, baru sedar ke? pertahan hak awak- bagus. potong stim rezeki org lain- xelok. berlakon elok2, baru la boleh ckp blk ^^

    BalasPadam
  9. "YANG MENJATUHKAN BANGSA KITA ADALAH BANGSA KITA SENDIRI." Ni macam zed zaidi cakap depan cermin je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni terbaik! aku sokong ko anonymous!

      sekian dari anonymous! haha

      Padam
    2. ni aku agree sgt2..cakap jela kat diri sndiri zed zaidie oi..haha

      Padam
    3. Aku pun sokong!zed,lu memang kaki kipas la,pencacai

      Padam
  10. presiden seniman pon x kecoh mcm lu... LOL... Kalo FFM tu xpayah tercalon pon xpe sbb mmg utk artis malaysia je... Btw, ABPBH ade mention x utk artis malaysia jer? Xdekan, so duduk diam2 je lah..

    BalasPadam
  11. Kenapa harus beza2 kan artis msia atau artis luar? Artis luar tu pon berlakon dalam filem msia dan menolong meningkatkan industri seni msia. Lupa ke M.nasir asalnya dari mana? Lupa ke arwah Loloq asalnya dari mana? Dan bukan ke M.nasir tu dianggap sebagai sifu dan mentor kepada artis penyanyi msia. Tanpa M.nasir dan arwah Loloq, sebilangan artis msia takkan sampai ke tahap skrg.
    Rezeki tu bukan di tangan peminat. Allah swt yang tentukan rezeki masing2. Hidup jgn lah nak kacau periuk nasi org. Jaga periuk nasi sendiri. Insyallah rezeki tak ke mana. Sedangkan artis yang berpuluh tahun pengalaman dari msia menghulurkan ucapan syabas dan tahniah, kenapa yang pelapis dan yang lebih muda tak boleh bertindak sedemikian?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg ni aku sokong.......reply yg menggambarkan kematangan peminat seni tanah air.....yg menang tu pon dh byk sokong seni tanah air......menabur bakti utk seni tanah air.....apa salahnya peminat menghargai pengorbanan beliau sebagai penggiat seni tanah air even lain warganegara......apa hal plak nk ungkit bab imigresen ni.....klu btol xda permit.....igt imigresen Msia ni bodoh sgt ka nk biar dia bepuloh thn cr rezeki kt Msia.....ckp tu lain kali pkai otak......PEMIMPIN konon.....

      Padam
  12. ANDA GILA KUASA :D

    BalasPadam
  13. better cermin diri sendiri dulu... awak tu hebat ke? kalau hebat dah lama orang undi awak. so dari timbul kan isu BODOH ni baik buat keje yang berOTAK sket! agak2 la kan nak cakap ape pun... ko pun pelakon gak... tak payah nak guna title ko, and kunon nya ko rasa ada tanggungjawab kunon. to be a better person, sebelum nak cakap apa2 selidik dulu orang tu ada status PR ke ape ke... nape sebelum ni takde nak timbul isu ni? I can jamin laaa... ini isu yg tersangat la BODOH dari artis yang sangat tak cerdik aka orang yang PALING bertanggungjawab dalam seniman kunon kan? rasanya if betul ko rasa ko ni ada jawatan dalam seniman, isu REMEH cam ni tak perlu ADA! jangan sampai dah ludah jilat balik ya zed zaidi oi!

    BalasPadam
  14. Balasan
    1. zed zaidi u mad bro?

      STOP WHINING LIKE A FAGGOT WILL YA? ko belakon pon tak bagus mana, bila ada orang lagi power (tak power mana pon, tapi tu tandanya ko tu gile tak pandai belakon) ko rasa butthurt lak?

      HAHAHAHHAAHAHHAHAA APAKAH KETAHIAN INI

      Padam
  15. , mizz nina pernah berduet florida, awk pernah ke? x pernahkan. noob, mahai n choi cb zadzaini. budget bgus.

    BalasPadam
  16. IQ rendah babe...bersuara pun mengarut sana sini...x sesuai jadi presiden..ko sepatutnya malu dgn AA..biarpun dia non-malaysia, ko x setanding dia..nak lawan FF pun x lepas...hampeh...ko ape aderr ?? agak2 klu AA bergelar Dato suatu hari nti, ko puas hati tak ??? hahhahaha......tingkatkan prestasi anda dan kurangkan kontroversi bro..nak mcm AA, berlakonla sehebat dia ok... -Peace yo-

    BalasPadam
  17. huhhuhu bajet cool lah sngt......
    jelik pulak tengok orang melayu yang mudah lupa dengan asal usul n berlagak dengan pangkat yang x seberapa..... behave ur self...

    BalasPadam
  18. Get a life la!! Ur thinking is sooooo the outdated ni la melayu!! Mcm mana nak maju?? Asyik jatuh bangsa sendiri.. Rakyat asing ke luar!! Darah yang megalir semua sama..Lagi 1 kau tahu ke negara asing tak appreciate artis Malaysia?? Tak tahu kan?? U use to be 1 of my fav artis bt TOO BAD NOT ANYMORE..!! Do some soul searching b4 bersuara!! U are jus making a fool of urself..

    BalasPadam
  19. Klu mcm tu sekat je la artis luar dri cri mkn d msia..knp x blh nk anggap ni satu persaingan yg sht?bukak la mata,tepuk dada tanya diri sendiri knp dia layak menang.lain kali mgkin blh suggest artis popular mesti warga negara lps tu buat 1 anugerah khas utk yg dr bkn msia yg layak dan popular d msia

    BalasPadam
  20. I am not going to go anonymous.

    Orang Meleis macam kau lah yang jatuhkan kaum Melayu.

    Kalau sekarang ni kita dalam zaman jajahan jepun, kau lah tali barut jepun nombor satu.

    Kau tak sedarkan lakonan kau macam mana?
    Kau tak pernah sedarkan berapa ramai tak suka tengok kau dalam tv?

    Kalau lakonan setakat budak budak tadika, ada baiknye kau duduk diam diam kat rumah, jaga anak bini. Lagi afdhal.

    Kalau aku nampak kau kat luar, I'll go up to you and tell you this in person.

    No, I am not a fan of AA, but I appreciate talents, unfortunately not you.

    BalasPadam
  21. Bodo la ko,kami penonton, kami sokong mana yg berlakon mantap, tgk aaron aziz dan adi putra.ke dua dari pulau tp lakonan mantap. Sham pun mantap, lihat persaingan sihat, dari ko ni xabis2 ngn isu bodo cermin gelap aku xabis bahan lagi dah ade bahan gelak baru, thanks la byk2 kerana ceriakn ariku

    BalasPadam
  22. aaron aziz tu bukan MELAYU ke?bongok kau Zed

    BalasPadam
  23. cermin gelap abah kau....hahaha

    BalasPadam
  24. ko tgakkan islam lagi bgus zed.ko nk tgakkan artis malaysia ni buat ape.sok mati bukan dieorang nk tolong ko dlam kubur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nice one bro. yg ko berkobar2 sgt nk tegak kan pekerjaan yg lagha ni apehal? semangat btul ko. gi join uztaz azhar idrus tu lg bgus. Allahuakbar!

      Padam
  25. emo la sangat.... btul tegakkan ISLAM lagi bagus dari nak cemburu dengan hanya dpt status "popular".... aaron tu islam gak kan mcm u jugak.... me minat you dulu minat tersangat tapi syg dgn kenyataan mcm nie.... as a singaporean.... i think ure still childish....

    BalasPadam
  26. starting from now , ak benci ko zed zaidi . kira dulu pn ko xikhlas la berlakon ngn zetty yg dlm cte sembilu tu , die kn singaporean . wth la pemikiran ko ni . nyampah aku .

    BalasPadam
  27. Siapa cakap orang Singapura tak sokong artis malaysia? Think before you say anything Mister. Kalau acting bagos takpe jugak. Cermin diri dulu k.

    BalasPadam
  28. owh cam ni ke cara artis bekerja..die dah buat yang terbaik, dapat la balasannye..nak jadi pujaan ramai or menang anugerah, buat la yg terbaik..tapi orang kita sibuk nak hasad dengki..kenapa ye? tepuk dada tanye selera..

    BalasPadam
  29. sorry sikit eh zed zaidi........ kiteorg org singapore tk kesahhh lah kalau production sini jemput artist malaysia malahhhhh kite mmg happy tersangat sebab org singapore pun minat kt artist2 malaysia jugak....... yg aku ni hari2 tgk tv3..... aku org singapore ok...... pakkal lah APA CELOP ade kamal adli dan lain2.... kalau dorg takde mmg aku tknk tgk pun drama tu sebab kau kat dalam...... MELUAT!

    BalasPadam
  30. You are making the wrong move dude.

    BalasPadam
  31. Zed zaidi mnusia pling p'dengki, busuk hati, iri hati, cemburu, tak boleh tengok orang lbih, baget bagos, tak skolah, gila kuasa dan kuat melancap. INI LAH CONTOH MELAYU JATUHKAN MELAYU! !! BODOH!!!! banyak makan belacan!!!

    BalasPadam
  32. Zed, the best thing yg ko kne buat ialah just SHUT UP!!

    Then, maybe ko sepatutnya welcome Aaron Aziz sbb bjaya menambah seri industri. Tak payah divert isu industri malaysia goyang lah, itu dan ini. Masing2 cari makan maaa. Tp biar la smart skit.

    Ko tak leh nafikan ramai peminat Aaron, bukan benda yg boleh ko kontrol.

    The best thing is stop talking and mind your own business

    BalasPadam
  33. saudara zed,

    saya faham usaha saudara ingin memperjuangkan nasib artis malaysia, tapi saudara perlu sedar, macam mana rakyat kita nak mengundi artis kita sedangkan artis kita sibuk dengan isu yang takde kaitan dengan kerjaya? artis kita sibuk bergaduh di twitter, sibuk dengan skandal, sibuk dengan gossip, kerjaya tak ke mana. aaron aziz merupakan satu contoh pelakon yang kurang gosip dan lebih mementingkan kerjaya. walaupun saya tidak meminati aaron tetapi rata-rata rakyat malaysia senang dengan penampilan beliau. dari saudara pertikaikan kemenangan artis luar, apa kata saudara lihat dulu hala tuju artis kita. artis kita banyak kerenah kerana leka di bumi sendiri. tak salah jika orang luar yang lebih kuat berusaha berjaya menempa nama di sini. bidang hiburan bukan seperti bidang lain yang perlukan kuota bumiputra atau hak pribumi. hiburan ialah sesuatu yang subjektif. kalau 80 peratus rakyat malaysia minat lagu indonesia, kita perlu tanya, apa yang tak kena dengan industri muzik kita sekarang, bukan menyekat kemasukan lagu indonesia. semangat daya saing perlu ada. kalau kita sekat penghibur luar, lagi lah artis kita akan leka dan buat tak kisah. lagilah mereka akan lali dan tak perlu berusaha lebih keras. kalau saudara nak tahu perangai segelintir celebrity malaysia ni, sila lah jemput baca artikel ini di blog saya: http://tuahteja.blogspot.com/2012/04/price-of-fame.html

    kalau artis malaysia sibuk buat hal sana sini, maka tak salah bila artis luar yang lebih kuat berusaha tiba-tiba menempah di sini bukan? saudara zed, sebagai orang atasan di Seniman, mungkin dapat lakukan sesuatu yang lebih berfaedah dari merendahkan lagi IQ artis malaysia yang pada waktu ini berada pada tahap yang dah cukup rendah.

    and saya rasa adalah tak betuil saudara mempersoalkan samada negara luar sanjung atau tak artis kita. rasanya dah berapa kali dah siti nurhaliza dapat award di singapore. arwah tan sri P.Ramlee pun disanjung di negara luar. jadi semua ni berbalik kepada bakat, kalau ada bakat, di mana-mana pun orang sanjung. kalau takde bakat, well, i guess we all can finish that sentence.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agreed with farah...kecoh la zed!!! penonton sokong memg sb AA berbakat...xperlu nk isukan artis luar or artis m'sia laa..klu dah mcm tu xpayah la nk hantar artis m'sia pergi buat persembahan kt oversea..wat persmbhan diam2 kt m'sia jer...lpas tu ngara luar haram xknal artis m'sia gak..bru fair ko!! Pikir dlu sblom bersuara..otak letak kt lutut btol laa!!

      Padam
  34. aku org spore!.. kiteorg hari2 tgk tv3.. sanggup beli cable tv bayar bulan2 sebab nk tgk drama malaysia! kt channel astro!!.. tu tk support ke?.. kiteorg minat kt raja lawak minat kt drama2 pelakon2 korg semua.. apa plak kite tk sanjung?.. tk tau jgn nk ckp byk lah! sebab kau tk tau kau jgn asal boleh je.. singapore kecik mestilah kau tk nampak mcm mane kiteorg suke kt artist malaysia.. abeh filem2 malaysia yg ditayangkn di spore org2 spore dtg tgk tu semua tk support?.. aku lose respect kat kau lah zed zaidi.. dulu aku minat kt lakonan kau.. tpi one bad apple wont spoil the whole bunch.. sooo aku still maintain minat yg lain.. Except kau!

    BalasPadam
  35. eh gemok! ko da x popular pastu nk busuk hati!

    BalasPadam
  36. Apa pun tahniah buat AA...mmg mantap lakonan dia..mmg layak menang...zed zaidi saya rasa awk cuba muhasabah diri dulu...kerja keras untuk dapatkan mutu lakonan yg tinggi...masalah passport ni elok lah awk rujuk dgn imigresen...jgn kata dia org tak buat kerja...maybe syarikat produksi ada ambil permit utk AA berlakon di Malaysia...so jgn tembak peluru kapor...siasat dulu dgn pihak berwajib..jgn cakap dan dakwa ikut sedap mulut...AA pun melayu jgak..takkan melayu hilang di dunia...silap hari bulan awk bleh hilang peminat...jd fikir2 lah apa saya cakap ni...

    BalasPadam
  37. Saya faham mesej anda zz.

    Dandi

    BalasPadam
  38. kah3! klau dah x berbakat tu x payah la nk iri hati kt org lain..bodoh mcm BABI!!!!!

    BalasPadam
  39. saya orang singapura :))))..ZZ kenapa busuk hati sgt kt AA?..kerana dia org singapura? hanya kerana itu je ke?..peminat yg undi dia lagipun dia layak menang..dia berbakat lainlah dia tak berbakat..kalau tak suke artis singapura tercalon di abpbh keluarkn aje lah dorg dari percalonan tu kan senang? kenapa sebelum ni ZZ tak buat mcm tu..ini tidak AA dah menang baru nak kecoh..dah menang jdi tkya nk kecoh da tk gune pn..ZZ org melayukn AA pn org melayu jugak..apesalahnye sokong org kite sendiri dan sesama islam kan tk salah? :)))))))..kalau artis malaysia datang berlakon di singapura..kami akan terima dengan tangan yang terbuka :))))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab dulu bila AA masok, org semua tak pandang.. Bila adi putra masok semua fikir.. Alah org singapore mana leh berlakon.. Sekarang bila org luar da famous baru nak bersuara. Kenapa? Rasa tergugat ke? Dah sah dorg tu berlakon kat msia dan naikkan industri seni malaysia. Tak salah kan kalau cari makan sama2? Jgn ckp artis je. Kat singapore ni berapa ramai org msia keje kat sini. Pegang passport merah ke dorg tu semua?

      From a fellow singaporean

      Padam
  40. tipikal thinking..cakap macam xde otak...org xsekolah pown tau fikir...

    BalasPadam
  41. Em... Kenapalah brother zed ni berfikiran mcm ni??? Zed kna tgok hasil kerja AA, disiplin dia mcm mana, jasa dia kpd Negara Malaysia wlaupun non malaysia.. Dan banyak lagi.. AA dah banyak menyerikan industri filem di malaysia ni... Lebih baik zed buat topik... Contohilah AA... Kurang kontroversi, berdiri di bakat sendiri... Jgn la ada hasat dengki... Rezeki Allah ada dimana2... klau u dpt job berlakon di luar negara mesti u nak jgk kn? Dan tiba2 u dpt anugerah pelakon terbaik dri negara luar.. N then u dikatakan "hebat sgt ka zed zeidi ni"? apa u rasa...??? So.. Buang2 la hasat dengki tu.. Klau cmni.. Smpai bila pun melayu xmaju.. Asyik berdengki ja... Saya peminat u.. Tpi skrg sya dah xda respek kat u... Semoga u berbahagia dgn fikiran hasat dengki u... Ingat la.. Dunia ni sementara.. Xguna menegakkan benda yg sementara.. Apa kata tegakn sesuatu yg kekal... Fikir2kn la ya...

    BalasPadam
  42. " KURANGKAN KONTROVERSI!!!TINGKAT KAN PRESTASI!! "
    yg menang tu BUKAN MELAYU ke? tngok la dia BEKERJA mcm mane? tak ada la GOSIP ni nak hinggap dia. dia IKHLAS menabur BAKAT, bukan mencari PUBLISITI MURAHAN.....

    ZED, JGN MEMALUKAN DIRI SENDIRI, ANGKAT TANGAN, HAYUN KE MUKE, kasi sedar dari ALAM MIMPI YG TAK INDAH NI!!!

    JGN JADI PEROSAK BANGSA!!SBB YG KO TAK SUKA TU BANGSA MELAYU JUGA!!!PATUT JADIKAN BENDA NI TELADAN.....nak ckp org, padahal DIRI SENDIRI HABUK PON TAK ADA. " TELUNJUK LURUS, KELINGKING BENGKOK"!!!

    INILAH MELAYU YG MUDAH LUPA, BUKAN LUPA...MMG TAK INGAT LANGSUNG!!!

    BalasPadam
  43. huh jeles ka beb?? nak dpt pengiktirafan kerja kuat la beb!! org melayu mmg mcm tu.. pendengki..

    BalasPadam
  44. Saya jugak salah sorg artis malaysia..., u kata artis2 malaysia perlu bersatu... Ya... Itu memang betul.. Tapi buat la ngan cara yg betul... Bukan ngan cara yg cmni... Sgt memalukan negara sendiri... Saya tau maksud u.. Klau boleh biarlah artis malaysia sahaja mendapat anugerah... Tapi kita kna tgok.. Klau ada artis luar yg mempunyai banyak jasa.. Kita kena menghargainya... Dan memang layak mendapat anugerah... Tahniah AA... Sentiasa relek ja.. Walaupun ada org dengki... Biasalah.. Bila berjaya.. Mesti akan ada pendengki muncul... Saya harap AA sentiasa tabah.. Teruskan kerjaya..

    BalasPadam
  45. Too bad for you, if you want to be successful like Mr Aaron Aziz, work your butt way up like he does. He had gone through all hardships to be where he is now. Don't ruin people's rice bowl by posting your worthless words in your blog. It is a stupid thing to do, I tell you. Make him as an example for you to be successful. Jangan la ada sikap iri hati, Allah tidak suka pada orang yang ada sikap dengki dengan sesama manusia. Jangan pandang dia orang luar, pandang dia orang Islam sama seperti awak. Rezeki Allah nak beri pada dia. So Mr Zed Zaidi, please grow up. Allah itu maha adil.

    BalasPadam
  46. CAKAP JELAH KAW DAH X LAKU. [FULLSTOP]

    BalasPadam
  47. Orang SINGPURA support artis malaysia jugak lah. Tu lah. Lain kali pergi buat research dulu baru mengata orang. Typical malay. Nak jatuh kan bangsa sendiri.

    BalasPadam
  48. Sekali lgi kpd zed zaidi... Memang la u kata u xbubuh nama artis yg u maksudkan.. Tapi u kena ingat.. Stiap pembaca bukanya bodoh... Dorg pun boleh tau keadaan yg u maksudkan tu... So.. Hati2 la klau nak bubuh status... Klau u rasa u dah bagus, hebat dan u rasa cara u ni dah betul sgt... Apa kata u jawab komen2 ni...??? U sendiri yg mencetuskan kontroversi murahan... Lps ni.. Mesti u akan jawab.."Lebih baik mendiamkan diri"... Tpi klau u btul berani.. Cuba la tegakan apa apa yg u perjuangkan skrg ni... BETUL atau SALAH... Jgn diam plk nanti... Em.. Saya xsangka u berfikiran singkat mcm ni... Ish..ish..ish... Ini memperbodohkan diri sendiri...

    BalasPadam
  49. If you want to be successful like Aaron Aziz, don't be too arrogant. :)

    BalasPadam
  50. bodohnyeewww! oi Zed Zaidi..kalo cmtu la pemikiran ko kan... resign jela dr jd retis weyh! xpon ko soh yuna tu cepat2 balik Malaysia... yela... die kan ade mykad,, so..kene dalam Malaysia jela..xleyh g tmpat org lah! kalo g pon xleyh dapat award lah! ade bakat pon kene simpan utk negara sendiri je..xleyh kembang2kan kt tempat len.. otak ade kan? pk laaa... ajela bangang! konon berani..tegakkan kebenaran konon..ko tawu DOSA x? ko tgk...pe yg ko buat n ckp ni mendatangkan fitnah n buat org len bertambah dosa sbb xpuas hati n kutuk2 ko..puncanya? dtg dari ko sendiri.. SEDAR la weyh! publisiti murahan!! jangan ingat kteorg ni bodoh xtawu nilai lah!!

    BalasPadam
  51. Ur just a big sore loser....used to like ur acting...but no more as of now....Ni lah melayu bangsat..suka jatuh kan kaum melayu sendiri...

    BalasPadam
  52. busuk hati, dengki, bersikap tidak matang dan tidak profesional, pity you

    BalasPadam
  53. Just a reminder. Arwah P.Ramlee dan pelakon dulu2 zaman 60an banyak yang dari Singapura. X jadi masalah kalau artis luar masuk Malaysia. Asalkan x memesongkan akidah dan adat orang Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan: P.Ramlee berasal dari Pulau Pinang

      Padam
  54. zed zaidi.. laa..encik ni artis ke? baru arini aku tau ko ni artis.. *tangan kat bahu..mata pandang atas* kaehaekeaaekhekaehekaeka

    BalasPadam
  55. wahai encik zed zaidi, ni saya nk bgtahu yg org2 malaysia bkn bodoh nk undi dia kalau dia takde bakat, org ramai suka tgk dia berlakon, org zaman skarang dah pandai menilai bro, bkn org undi sbb rupa, kalau ikut rupa ramai lg yg hensem2, haha, pathetic lah you, narrow minded, kau buat mcm ni lg ramai org menyampah kau tau, silap2 tenggelam kau lepas ni, apa lah manusia mcm kau ni, nak bersuara biar kena point dia, baru orang sokong hahah, by the way, have a nice day dude

    BalasPadam
  56. laaa...setakat ni pun nak bising ke??ko bising mcm ni pun dah memalukan bangsa,..respect la sama rezeki masing2 rite?? the most important thing is, quality...pentingkan kualiti baru la org sokong...klu nak bising sgt, knp ko tak bising pasal artis yg dulu2??ramai gak yg dr luar negara...knp ko tak bising pasal yuna?? datuk michelle yeoh?? diorg pun artis m'sia jugak..tp terkenal di luar negara...knp baru skrng ko nak bising??

    aku suka ayat ko ni "YANG MENJATUHKAN BANGSA KITA ADALAH BANGSA KITA SENDIRI"

    btw, AKU SOKONG AARON AZIZ MENANG!!

    bukan sbb aaron aziz handsome or wat-so-ever...tp sbb KUALITI dia berlakon amatlah TERBAIK!

    BalasPadam
  57. saye suke tgk lakonan mantap dr shaheizy sam ngan Aaron Aziz..Then dorg sgt merendah diri & pentingkan family~~sekian ^_^

    BalasPadam
  58. aku nk komen satu ja dr yg panjang2 ni, ejaan twitter ko salah.. sepatotnya twitter, ko tulis tweeter, nk tegelak guling2 aku baca :D

    BalasPadam
  59. Zz.. Kalau ko ni bodoh.. Jgn la ko ingat org lain pun bodoh mcm ko jugak.. Aku rasa besok ko pg JPA mintak borang nk jd imigresen.. Blh la ko keje jaga pasport org kluar masuk mesia ni.. X abis2 ngan pasport.. X pun ko tangkap negro yg dh makin byk kt kl ni.. Kesian aku tgk ko ni.. Dlu yg bg ko naik pun sbb heroin ko si zety tu.. Zetty tu orh kelantan ke? Hahaha... Aku rasa lepas ni ko masuk raja lawak je la.. Org tgk muka ko pn org dh gelak!! Loserzzzzzzzz!!!!!

    BalasPadam
  60. Poyolaa zed. Dahla penulisan lintang pukang. Ko yg gila glamour, ambik gmbr sdr pastu pos kt blog. Dahtu berbangga2 konon ada jwtn dlm seniman. Poyo.

    BalasPadam
  61. Kesian kan kau ni.br jd timbalan presiden dah meroyan mcm apa je.kau dulu berangan nak jadi menteri?bro,kalau kau btol nk pertahankn artis MALAYSIA,baik ko btol kan diorg dulu.blakon x berapa,seksi je tlebih.scandal la.gaduh la.malu la weh nak menyalak mcm ni.by the way award ni bintang popular berita harian.BERITA HARIAN.apa kata ko ckp diorg keluarkan berita dlm malaysia je.konon berani kluarkan statement tp nak cover x ckp mne event or artis mana.blah lah ko.balik umah cari keje lain weh.myemak aku tgk ko ni.

    BalasPadam
  62. You talk too much. Just like a 10year old.

    Because of people like you, it makes me look down on Malaysian artists (oops!), even though there are a handful of undeniably amazing Malaysian talents, who apparently don't complain publicly like you do. I'm not saying that it is wrong whatever you are doing. You have your right to do and say whatever you want in your own (well literally) virtual space. Please put your act together.

    Are you trying to be like Kanye West telling Taylor Swift that she don't deserve the award? Or just another somebody who's trying so hard to maintain your country's pride, but failed.

    I seriously have nothing against talents in Malaysia. I personally feel that Malaysia has many talents that budding artists can look up to. I love watching Malaysian's tv shows and movies. I repeat 'love'. Now, that's a huge word to use.

    But reading your comments made me so disappointed. I thought performing arts is universal? I thought talents should be appreciated and not ignored? So what if an artist ain't a Malaysian but suddenly became a hit there? Are you drawing a line here?

    A person who doesn't know where that particular actress/actor's from wouldn't know for a fact that he/she is not a Malaysian. All they'd know is that the show is Made in Malaysia. Now, isn't that by far more important than where the casts come from? Because at the end of the day, having artists from all over acting in one Malaysian production, shows how good the market is. People don't care about who is who. People want to see talents. And it's all about the money too. If you can sell to more markets, the better the industry gets. Isn't that what you should be thinking about? Getting Malaysia on the world map, instead of sulking over 'ohhhh foreigners are taking over our place'!

    Hey! It's the 21st century! The world's a concrete jungle, full of aliens. If it's such a sore that other people's taking over your spot, perhaps you should consider learning from them and be better if you're thinking right now 'that should be me/us' and quit this 'so yesterday' attitude of yours or else i would suggest you change your 'dare to dream' motto to 'keep dreaming'.

    BalasPadam
  63. klau ada 10org mcm ni..blh huru hara malaysia..nsib baik MANGKUK ni sorang je....dengki x bertempat...puihhhhhh!!!

    BalasPadam
  64. Bro. Ni abang long Singapore nak cakap sikit. Sudah2 lah tu nk dengki ngn org. Lakonan kau dah lah haprak. Nak banding kan dgn AA? Beratus tiang lah lu kena tinggal der! Ni rezeki masing2. Cemburu pasal aku rasa kau tak pernah dapat pun anugerah seperti ini.Kau duduk rumah basuh kain n main masak2 ngn anak2 kau jelah. K? Sekian wassalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu singaporean jaga bahasa ea

      Padam
  65. eeh korang yang komen2 ni pun lebih kurang je nak tegur atau bagi cadangan tu beradab lah sikit . Agak2 . Takyah lah maki sangat . Kita semua bukan sempurna . Buat malu jela bahasa mcmni nak tunjuk kat orang luar . Benda boleh bawah bincang . Bahasa mencerminkan bangsa . Apa perasaan org abang zed bila baca ni, fikirlah perasaan orang walaupun korang rasa dia salah ke apa ke . Adab kita still kena jaga , maruah tu :) . Maaf lah kalau terasa cuma saya agak kesal dengan bahasa sesetengah rakyat malaysia yang komen di ruangan ini . Maaf .

    BalasPadam
  66. . Aaronators ramai akan bengang dgn statement abang .Zedators mestilah sokong abang (ada ke zedators fan club ?*tgn dibahu mata keatas*) Sedih la ada artis berfikiran cetek mcmny hmm . Muhasabah diri abang , You can! . Hmm ALLAH tu maha pengampun :)Moga tuhan luaskan pemikiran abng

    BalasPadam
  67. Ni about me kau "Semangat JEPUN, JUJUR, iklas, AMANAH, Idea yang TERlalu BANYAK, PEnasihat Yang BERJAYA, BErwawasan.." . Kau tengok kan betul kau ni KURANG BIJAK . Eja ikhlas pun slh . Ni mesti BM duluu tkpernah lulus . Boo

    BalasPadam
  68. Assalamualaikum...


    saya malas nak jadik anon..


    persoalan ko senang gila nak jawab.. RAMAI ARTIS MALAYSIA DAPAT PENGIKTIRAFAN NEGARA LUAR.. SBB DERANG DESERVE IT.tader pon negara tuh semua nak pertikaikan rakyat mana..


    artis tuh buat filem kat malaysia.. untuk industri Malaysia.. dia kerja cara halal.. bersih dari sebarang gossip.. so APA MASALAH KAU?


    tayah nak gebang sangat lah.. ko punyer usul untuk seniman yang kereta cermin hitam la.. mintak bantuan rumah la.. itu pon cukup merepek kat mata aku.. lagi mau tunjuk HERO..


    TO BE HONEST..



    sesaper pon yang kerja kuat.. yang disiplin.. bg komitment ngan kerja dia... he deserve those award...bukan yang hanya duduk goyang kaki atas kosi.. cakap benda merepek dengan berlandaskan JAWATAN.



    selagi dia guna jalan yang betol..niat yang betol.. DENGAN IZIN ALLAH SWT.. dia dapat award tuh.. BUKAN NGAN IZIN KO.. faham?


    seriously ZED ZAIDI. wake up MAN.. kalau betol ko nyer statement tuh tepat.. kenapa dari dulu isu nih tak timbul? naper waktu list nama calon kuar ko tak usulkan isu kerakyatan nih?KO PON DOK GOYANG KAKI KE?


    ko kenapa tak pakai kereta local cam aku? asal pakai import???????kan support barang buatan MALAYSIA. kita warga MALAYSIA..


    art is universal man.. we do appreciate person who deserve those.. lagipon.. kalau filem dia BOX OFFICE.. dia naikkan ekonomi MALAYSIA.. bukan singapore..


    isu bawak duit masuk negara dia.. tuh bukan buatkan matawang kita lagi better kah? haishhh...

    BalasPadam
  69. Salam. Aku harap sangat doe kau baca comment comment ni semua. Dari post nii nampak sangat kau nii tak matang dalam terangkan kenyataan kau tu. Ego dalam penulisan, buatkan orang benci jelik lagi kat kau.

    Nak pertikaikan kenapa Aaron dapat award? Hoii jangan bawak masuk artis luar lah masuk Malaysia in the first place! Baik penyanyi ke pelakon, sorang pun tayah bg masuk. Senang kan? Lepas tuu semua artis Malaysia taklah kena jajah kononnya. Hahaha. Kelakar kau nii. Buat malu nama Malaysia kat negara luar esp Singapore.

    Bukak mata luas sikit bro. Otak ada pakai. Nak cakap rosakkan industri? Ntahh pape. Assalamualaikum.

    BalasPadam
  70. kalau macam tu.. kita kena panggil Yuna dengan Zee avi balik Malaysia secepat mungkin.. jangan bagi mereka cari makan kat overseas tu.. nanti dikata kacau periuk nasi orang2 sana pula.

    haihh..

    BalasPadam
  71. ko ingat artis malaysia macam ko ni layak ke nak dapat pengiktirafan kat luar negara??? ko berlakon pun macam baca skrip... ade hati nak berlakon dengan produksi luar konon... dah la kebanyakan artis malaysia ni sombong bile jumpa peminat... padahal peminat korang yang bodo tu jugak la yang bayar duit pegi tengok filem2 korang kat wayang tu tau tak? memang padan dengan muka artis2 malaysia ni... dah la tak sedar diri & perasan bagus... ambik ko skarang artis indonesia/singapura dah ambik alih tempat korang... x lama lagi korang semua terpaksa buka gera meniaga ikan bakar je... yes memang aku suka keadaan macam ni sebab artis malaysia btul2 tak best lebih2 lagi kalu ade presiden bodo macam ko ni...

    BalasPadam
  72. kenapa perlu kritik kejayaan orang lain??? kejayaan diorg sbb berjaya tawan hati penonton dan peminat dengan lakonan, perangai dan budi bicara diorang yang menawan hati peminat...dari dulu lagi sstgh artis malaysia nk kondem arlis luar. x boleh ke di anggap sebagai satu persaingan?? supaya ada inisiatif nk majukan lagi diri tue...tp bkn dgn cara nk mtk secara paksa peminat atau penonton sokong tapi ape pon ntah ape ape...cadangan kepada sesetengah artis malaysia supaya pandai amik hati peminat dan penonton dengan kehebatan sebagai artis...

    BalasPadam
  73. ZZ agak2 lah kalau nak bercakap!!! Tak kiralah siapa yg berlakon yg penting bagus. Tapi ko ni cuba nak memecah belahkan rakyat dua negara. Kalau ko nak tau sebelum ni..kalu ko berlakon dalam tv aku cepat2 tukar chanel sebab lakonan ko keras mcm kayu! BORING!

    BalasPadam
  74. lol. dengki la tu

    kau skrg mmg suka comment benda2 merepek kan

    aritu demand artis dpt special treatment - free insurance, quota for housing and tinted car windows

    now ko kuarkan lg statement merepek dengki dkt aaron aziz tu. aku tu xde la minat sgt aaron aziz. tp sedih tgk kau pathetic sgt. kalau dah x laku tu, pg la buat keja lain k

    BalasPadam
  75. zed zaidi = pukimak bodoh babi

    BalasPadam
  76. Aku rasa btol per yang dia ckp.... hatiaku juga berkata begitu...

    BalasPadam
  77. aper nie nk kecoh2..singaporean ke malaysian ker...asalnyakn b4 merdeka 1 negara ape..rezeki msing2..saper yg kuat berusaha,dea dptlah ganjarannya..xpyah lah korang2 nk kutuk zz..niekn opinion dea..xsalahkn..kalu dea rsa x btul,xpekn dea luahkn ketidak puashati dea.industri hiburan msia x bsar per..pimai pimai tang tu gak..

    BalasPadam
  78. alahai!! org lau da jeles mmg mcm nie lar... kte org spore pon suke pnyanyi n pelakon org mlysia tau..eg,dato siti nurhaliza n rosyam nor... kau ape tau... tau nk perah minyak je!! kau uat gini nk memalukan org mlysia ke?? cum on ar!

    BalasPadam
  79. honestly sebelum ni saya peminat kamu tp afer membaca posting nih...u juz sick bro..tak payah nak RACIST sangat dengan ORANG lain. dia yang kuat kerja maka itu ganjaran buat dia!

    daripada hang dok membebel pasal artis luar ni baik hang membebel ramai artis MELAYU kita yang MALAS dan CEREWET!

    BalasPadam
  80. Zed zaidi bodohhhh..otak taka ada. Jeles magkuk hayun. Ko tu berlakon macam beruk mak yehh..dah la x handsome sombong gemuk la tu. Biar la AA nak menanf ko apa ada berlakon pun tak pandai stupid

    BalasPadam
  81. Kenapa takde sape pertikaikan Shah Rukh Khan dpt Dato'?

    BalasPadam
  82. u shud be ashamed of urself!!

    BalasPadam
  83. yg menjatuhkan bangsa ialah bangsa kita sendiri? yang menang tu Aaron Aziz. bangsa MELAYU macam KAU jugak. bukan dia mat saleh. so kau nak JATUHKAN dia lah? mengata orang paku serpih, mengata orang, dia yang lebih!

    BalasPadam
  84. zed zaidi, kau berbau umno. dan bau itu sangat jijik

    BalasPadam
  85. Menangislah Michelle Yeoh kalau baca blog ko ni ZZ .. dia menang dan popular di HK China bahkan di US tp org sana tak cakap dia pendatang pula malah diberi lagi banyak peranan .. sebab apa ? sebab tu jadi motivasi dorang utk buat lebih baik ... kalau nak komplen sgt,

    komplen c Shah Rukh Khan napa kena bagi geleran Dato di Malaysia .. tu kamu tak nak komplen ke ?

    M Nasir kamu tak nak komplen ke ?

    Ahmad Dhani jadi produser dlm Mania kamu tak nak komplen ke ?

    Siti Nurhaliza kompos lagu dari komposer Indonesia kamu tak nak komplen ke ?

    Yuna buat seni di US kamu tak nak panggil dia pendatang ke ?

    *Baik aku promo youtube channel aku kat sini hehehe
    http://www.youtube.com/user/gidong5109

    Gidong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thumbs up! This is a good one!

      Padam
  86. aku ingat statement pasal cermin gelap dgn kuota rumah ko tu da cukup bangang. ade lg statement bangang dr ko.. hahahaha...

    patutla artis malaysia x kemana klu mentality Timbalan Presiden Persatuan Seniman Malaysia mcm haram dengki.

    BalasPadam
  87. Assalamualaikum.

    kalau nak kata dia menang disebabkan rupa, well dia memang good looking + ada bakat + dah memang rezeki dia malam tu... yang sebelum2 ni pon ada juga yang kurang paras rupa, but still menang.... its depends pd strength seseorang lah.... jangan sakit2 hati & menimbulkan statement yang menjatuhkan kredibility diri sendiri... dunia seni kat malaysia ni tak besar... so play safe dgn your market yang sedia ada... jangan cemarinya...

    BalasPadam
  88. lulz anda racist kenegaraan. patriotik biar la bertempat.

    artis2 ni menjahanamkan orang je. yg fanatik dok sibuk gaduh pasal artis2 nih. Kalau tunjuk akhlak baik takpe jugak kehkeh. Ini dok pegang sana pegan sini, tayang sana tayang sini.

    Bertaubatlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha... btol tu... gaya pemakaian mereka ni.. memang!!!!! sakit hati betol tengok.. kalo cakap terikot2 dengan barat artis2 marah.. tapi tu lah kenyataannya..tengok artis2 kat tv alhijrah.. tak der pun pakai pakaian yg menjolok mata tpi still ada peminat..yang mana lebih baik,, nak kejar dunia ke akhirat.. biar kita tak berjaya kat dunia, asal kit berjaya kat akhirat.. dunia hanya sementara.. *** opss terkeluar tajuk*** tapi still dalam event mlam tuu kan,,, tengok red carpet mereka dulu..

      Padam
  89. ANAK SENI PEWARIS BUDAYA, BERANI BERUBAH UNTUK TRANSFORMASI!!!

    'TRANSFORMASI' ni macam biasa dengar je

    ok checkmate

    BalasPadam
  90. Banyak PTI di Sabah, ZZ baik dtg Sabah dan bersuara di Parlimen .. nak cakap pasal warganegara di tempat yg salah .. Erkkks

    BalasPadam
  91. SUKA SANGAT KAT AARON AZIZ MASE DIA BERLAKON DLM NORA ELENA TAPI KAKU LA DIA DLM OMBAK RINDU...
    SUKA SANGAT DIA TAPI MEMANG DIA X PATUT MENANG SBB KAT MALAYSIA NI BANYAK LG BINTANG2 YANG BERBAKAT MCM ZUL HUZAIMY, ZIZAN ,SHAHEIZY SAM , REMY ISHAK , FARID KAMIL , FIZZ FAIRUZ , KAMAL ADLI , FIZO OMAR , AMAR BAHARIN DAN BANYAK LG LA...MCM PELIK SGT TIME DIA MENANG TUU...OOHHH TIDAKKK...
    BUAT APE NAK MALU UNTUK LUAHKAN APA YG KITA NK CAKAPKAN SBB IANYA BETUL DAN BENAR2 BELAKA..JADI SAYA SOAKONG YG ZED KATA WALAU PUN SAYA SUKA ZEK ALA2 JEA..TAPI KATA2 DIA ADER BETUL NYE..RENUNG2 KAN LAH...:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah ko tak undi .. kalah lah .. ni Berita Harian punya anjuran, BERMAKNA semua pembaca boleh mengundi termasuk org kutub utara .. Bertobatlah dari hasad dengki !

      Padam
  92. Rezeki ditangan masing-masing ,kan byk artis luar negara ni berlakon disini demi Malaysia ,tk salah kan kita menyokongnya dalam seni lakonan ini .Selain itu juga,M.Nasir byk menyumbangkan dlm industri muzik juga ditanah air kita yg tercinta ini kerana kita byk berjasa oleh beliau.Jika kita bersepadu dan saling memahami antara artis ini .Insyallah kita akan hidup dlm keadaan berdamai dan saling menerima secara nasional .

    BalasPadam
  93. betul lah apa yang Zed cakap, orang yang tak tau apa-apa baik diam. Tahniah Zed, teruskan perjuangan anda, untuk membuktikan kebenara dan dan kejujuran memang payah, kerana manusia lebih suka dan terpedaya pada pembohongan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betol... sokong.. mereka ni suka tengok babak2 yang tak baik dan menjolok mata.. mereka suka lah.. kalo bab2 nak menperjuangkan hak ni,, susah sikit mereka nak sokong.. suka sangat dengan ayat membuktikan kebenaran dan kejujuran memang payah.. saya peminat aaron aziz juga tapi tak de lah sampai nak menghina blog zed ni.. cukup sekadar tahniah kepada aaron aziz...
      +aku tak payah anta undi org lain dah anta cukup lah+

      Padam
  94. Saya amat patriotik!! Saya tetap akan sokong artis Malaysia walau berlakon cam kayu!!

    Oleh sebab saya patriotik, artis Singapore yg giler gempak berlakon pun saya takkan sokong ...

    Maklumlah ... Patriotik ... :p

    BalasPadam
  95. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. taukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak dgn p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. This is a gooooood one! congrats for speaking up! nothing but the truth! m nasir semua asal singapore.

      Padam
  96. 2 words for u.... BE PROFESSIONAL!

    BalasPadam
  97. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. tahukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak & p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
  98. bodoh gila statement hang...mentality tahap budak tadika

    BalasPadam
  99. Twitter la! NOT TWEETER. sekian.

    BalasPadam
  100. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. tahukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak & p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
  101. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. tahukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak & p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
  102. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. tahukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak & p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
  103. Oh. Orang UMNO. No wonder. ok, sekarang saya faham kenapa ZZ mempunyai fikiran begini. ok. ok. We got it Zed.

    BalasPadam
  104. assalamualaikum ,sila baca wahai suadara zed zaidi .


    1. tahukah anda..artis malaysia pon start dari singapore mcm siput sarwak & p.ramlee


    2. oh dulu mase ko berlakon cerita sembilu..ko x nk pulak reject drama tu pulak ..bukankah heroin drama tu pelakon dri singapore..kenape?

    3. aaron aziz layak dpt anugerah tu..bnyk sbb dia layak ..sebab2nye dia berkarisma,macho,berbakat (bukan mcm kau brlakon pon kayu),x de kontroversi yg melampau mcm artis2 malaysia sgt (dia x de kontroversi ade perempuan simpanan,pergi pub and etc) , dia friendly dgn peminat dia dn yg plg penting gaya ckp dia bgus ..aaron aziz berfikir dahulu sebelum brckp dn bukannye mcm kau


    4. klau x nk sgt artis luar..apa kata ko suruh sultan buang gelaran 'dato' dkt dato' m.nasir sbb dia bukan org malaysia..dia hanya warga tetap sahaja or kau usulkan dkt anugerah juara lagu supaya banned kan lagu karya dato'm .nasir..kenapa kau x bangkah nieyh ? or suruh sultan buang gelaran 'dato' skt dato' shah rukh khan . ade berani?


    5. tolonglah tolonglah jgn cipta kontroversi murahan lagi..makin lama makin meluat dgn kau..padahal kau hanya timbalan presiden seniman je..PRESIDEN SENIMAN Pon x kecoh ..(aku suke harun salim bachik dari kau )


    6. kau islam,aaron aziz islam..kau melayu,aaron aziz melayu..dulu singapore dlm negara malaysia..klau nk artis malaysia berjaya..suruh dorang kurangkan kontroversi,jadi berkarisma & jgn berlakon mcm kayu (especially kau..meluat aku tgok kau berlakon esp drama baru2 nieyh *24 hari sebelum mengenal cinta' ). and zed zaidi,please jgn busuk hati sgt..fikir dahulu sebelum bertindak.


    KEPADA PERSATUAN SENIMAN , JANGAN BAGI JAWATAN PRESIDEN DEKAT ZED ZAIDI TAPI KEKALKAN JAWATAN PRESIDEN DEKAT HARUN SALIM BACHIK ...rimas aku dgn zed zaidi ni.

    BalasPadam
  105. Assalamualaikum ,

    Teringin gak nak tau , kenapa Zed Zaidi ni tak menyuarakan dari dulu ? , kenapa tidak lantang dari dulu ? Kenapa sudah ada orang luar menang baru nak bersuara ? .

    Aku salah seorang orang yang tak berapa nak minat filem melayu, akhirnya boleh turun ke pawagan kerana lakonan dan aura AA itu sendiri.

    Hmm selain Rosyam Nor , siapa lagi artis yang malaysia yang layak ye ? ... Itu juga satu persoalan yang besar .. Siapa ??? siapa ?? Zed Zaidi kot ?? ..

    Ohh aku terlupa , kebanyakan artis malaysia ni gila popular , gila kuasa dan gila-gila :) ... Lebih2 lagi Artis Malaysia ni kuat bercakap daripada melakukan tindakan .. kan kan kan Zed Zaidi ...

    Teruskan usahamu Zed Zaidi , tapi kalau boleh kurangkan banyak bercakap dan perbanyakkan tindakan2 yang betul ...Nak contoh ke ?

    Hmmm penerbit , pengarah malaysia apasal ambik orang luar .... Hmmm baik aku ni sebagai Tim. Presiden PSM jadi penerbit kot , jadi pengarah kot .. dan do something ..

    Tak mampu? , banyak lagi alternatif lain kan .... TIndakan , tindakan .. bukan Bla bla bla ...

    Zed Zaidi sendiri tidak banyak membantu artis Malaysia .. Setuju ke Zed Zaidi ? takk ????? ... upss fikir balik ... setuju ???? masih tidak ??????

    Kalau mcm gitu susahlah .. harap2 dapat sedar sendiri :)

    Bawa2 bersolat dan mintalah petunjuk daripadanya ... Hmmm masih tak sedar ?? tak pe la

    aku pun mcm Zed Zaidi memegang prinsip " WALAUPUN PAHIT TERPAKSA DI TELAN ............

    BalasPadam
  106. Zes zaidi nie harap ajek muka handsome, tetapi hati BUSuk... Dari skrg mandi jgn cuci muka, muka da handsome, pergi cuci hati dan jiwa lagi bagus...

    BalasPadam
    Balasan
    1. handsome?oh please ! muka sesuai berlakon watak jahat je..sbb dr muka pn da nmpk kejahatan & kebusukan hati zz ni.. ZED ZAIDI aku x pernah suka lakonan kau..

      Padam
  107. brader zed zaidi...sorry la ek..statement2 ko da maken mengarut la..kononn nk mempertahankan artis malaysia..padahal ko da burukkan nama artis2 kt malaysia ni..sbb ko org leh pandang serong kt org msia..bodohnye kenyataan..berbau hasad dengki...rezeki Allah kt mana2 pun ada beb...dlu nape ko tak komplen kat dato yusop haslam ckp jangan amek hetty sarlene sbb dia org singapore..nama ko naik pun sbb belakon dengan org singapore tu tau..lakonan ko bukan best sangat pun..lagu tema sembilu kasih yg ko nyanyi dulu tu pun da mcm org tengah teran nk berak je..huiii sorry la encik zed zaidi ek,dr kenyataan ko ni menunjukkan sifat keanak2an ko la..nmpak tak matang..buat semua org jadi meluat and terpanggil utk memaki ko..semua nya dtg dari ko sndiri...please la muhasabah diri k..

    BalasPadam
  108. Kasihan artis MALAYSIA, punya timbalan presiden persatuan yang level pemikirannya tahap sebegini. Kalau macam itu zed, tegahlah kehadiran Maher Zain, artis Indonesia dan artis Barat ke Msia, then, tegah jugak Siti Nurhaliza, Yuna dan lain2 artis Msia carik makan di Indonesia, Singapura, Brunei dan lain2 negara. Baru adil kan?

    Menyesal aku baca blog ini!

    BalasPadam
  109. boooooooooooooooooooo!! blah a lu!!

    BalasPadam
  110. zed zaidi

    klau kau tak nak artis luar negara masuk malaysia..kau suruh pulak artis malaysia jangan masuk luar negara

    suruh Yuna,Dato'michelle yeoh dtg malaysia balik

    and suruh dato' m.nasir balik negara dia balik plus buang tittle dato ...suruh adi putra,aaron aziz,alif aziz and etc plus suruh industri muzik malaysia haramkan lagu2 hasil karya manusia putih (adi sixth sense) iaitu kisah hati,karya dato' m. nasir.karya arwah loloq..and filem2 yg diarahkan oleh org singapore ataupon org luar negara yg lain dibannedkan dkt malaysia

    ade berani?

    please lah..jgn cipta kontroversi murahan untuk mndpt nama..weirdlah mcm mane kau boleh jdi timbalan presiden seniman..hmm weird..kau gune rasuah eh..

    ataupun kau tingkatkan mutu lakonan kau dulu..jadi berkarisma mcm adi putra dgn aaron aziz..aku cabar kau

    tahun depan kau kena jadi top5 anugerah lelaki filem terbaik / anugerah lelaki drama terbaik and anugerah bintang popular...aku cabar kau !


    JANGAN ADA HATI YANG BUSUK..LEBIH BAIK KAU BUAT STATEMENT TENTANG ISLAM..HA,APA KATA KAU BUAT STATEMET TENTANG PAKAIAN ARTIS MALAYSIA DKT APBH ..ADE YANG PAKAI DRESS KETAT DI PUNGGUNG,TERBELAH KAKI,JARANG,NAMPAK DADA ..KENAPA TU KAU TAK NAK BUAT STATEMENT PULAK -.-

    dasar artis murahan .

    BalasPadam
  111. assalammualaikum abg zed zaidi..
    sebenarnya, usaha abang ni betul dan tak salah..cuma kaedah yang abang gunakan ini banyak menyinggong perasaan penghantar undi kepada pemenang tu.. memang lah,abang tak de cakap nama or event tu.. tapi kami sebagai penonton tahu lah siapa yg abg maksudkan tu..
    sebenarnya, usaha abang ni lebih tertumpu kepada artis2 di malaysia supaya lebih berdaya saing.tak lupa jugak kepada peminat2.. peminat di malaysia ini harus sedar tentang keghairahan mereka terhadap seseorang artis tu,sehinggakan ada yang terpekik terlolong memanggil nama artis yg mereka minati.. hal ini harus di tegaskan bahawa,ini bukanlah satu cara dalam penyampaikan bahawa kita meminati seseorang itu.cukup sekadar kita menghadiri majlis tersebut. dan pihak artis juga tidak akan selesa jika kita sentiasa menjaga tepi kain mereka..
    konklusi daripada penerangan saya ini,, sya menyokong zed zaidi sebanyak 50%.. dan selebihnya saya berikan kepada pemenang tersebut yg saya ingin nyatakan nama nya, iaitu aaron aziz..
    sebangai peringatan... kita tak boleh memanjangkan isu ini, kerana, ini boleh mengaibkan zed zaidi DAN aaron aziz.. cukuplah sekadar kita membetulkan menteliti peminat agar berlaku adil dalam memilih artis2 kesukaan mereka..tak perlu kita mengkritik dan menyalahkan satu sama lain..
    akhirul kalam, terima kasih kepada zed zaidi kerana bertanggungjawab atas amanah yg di pikulnya.. mungkin jika di buat bancian kepada artis2 di malaysia ni, ramai yang akan memihak kepada zed zaidi..
    tak lupa jugak kepada pemenang artis paling popular.. AARON AZIZ.. tahniah,, lakonannya memang mantap dan tak dpt untuk di pertikaikan..
    ++++ orang2 yg komen kat dlm ni,,rata-ratanya menyokong dan menyalahkan kenyataan yg di kemukakan zed zaidi+++
    ===kiranya mereka ni semua peminat aaron aziz la tuu===
    sya pun peminat dia jugak,,
    semoga kareer perjalanan aaron aziz dan zed zaidi berjalan dengan lancar.. amin.

    BalasPadam
  112. zed zaidi, soalan kau ' macam mana artis luar ni boleh bekerja di Malaysia? dan satu lagi kalau dapat permit kerja untuk bekerja di sini, siapa yang menyokong mereka ni? produksi? atau station TV? '

    kalau nk tau jwpnnye..sila tanya ex-heroin sembilu...dia kan org singapore..kenapa dulu mase brlakon dgn dia kau x tanye dia ? ish ish ish or kau tanya sifu dato' m.nasir ...

    statement kau nie boleh buatkan aaron aziz,adi puta,dato. m.nasir dgn artis yg luar negara yg lain terasa hati

    silap-silap artis malaysia mcm dato michelle yeaoh,yuna,mizz nina,dato. siti nurhaliza ,ning baizura dn artis2 yg lain2 pon terasa (ye lah sbb dorang mncri rezeki di luar negara & ada yg dpt awards dkt luar negara)


    nasihat aku :
    jangan busuk hati & segera minta maaf dgn dorang..mana tau tibe2 kau mati mengejut ke..x psl2 bnyk dosa

    BalasPadam
  113. Inilah org ade PHD...PENYAKIT HASAD DENGKI! IRI DGN KEJAYAAN ORG LAIN!
    Such a Self-Centered Ego Maniac! Dah lah suka puji diri sendiri..as quoted by u..."Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan AKU disegani." Byk punye disegani!! Ape dh jadi president kape??!!!
    Do some self-reflections lah ehh bro! And one more thing jgn harap kita nk terhegeh tgk filem busuk awak "TAIKO"...SUNGGUH TK PERLU! Copycat KL GANGSTER konon..simply lack originality!
    Sila renungkan pepatah dibawah ini!!!

    Sesungguhnya hasad memakan amal baik sebagaimana api makan kayu api.

    (H.R Ibnu Majah dinilai dha`if oleh al-Albani dalam ad-Dha`ifah no:1902)

    • Hasad dapat merosak akidahnya, kerana setiap nikmat yang Allah swt kurniakan kepada seseorang adalah berdasarkan ketentuan taqdir yang termaktub di dalam Luh Mahfuz sejak azali. Oleh itu jika kita benci terhadap nikmat yang Allah anugerahkan kepada seseorang, itu bererti secara tidak langsung kita benci dan tidak redha dengan Takdir Allah.

    BalasPadam
  114. terima la hakikat, zaman Hero Remaja ko dah berlalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 100000000000000000000000x like!!
      (~__________________________~)

      Padam
  115. bodoh bangang kau nie zed zaidi..... pentingkan diri sendiri...

    BalasPadam
  116. hah..sembang kencang.. setakat pemimpin konon.. pemimpin apa?
    kalau statement kualiti kedai kopi baik tak payah.

    kau lupa ke M.nasir dari mana?
    kau lupa ke P.Ramlee dulu cari makan kat mana?

    material hiburan ni asal dari kedah ke? selangor ke? jalan ipoh ke?
    hollywood bersepah2 kat sini ko sanjung pulak?

    sejarah pun terabur. belajar dalam2 baru muntah puas2 la..

    BalasPadam
  117. ┌П┐(•͡˘˛˘ •͡)┌П┐mcm bodoh !! Dengki sgt asl ? Pemikiran cetek ! Dh x laku wat cra x laku .. Sedih aku tgok kau nie .. Malu artis2 malaysia yg lain .. Rezeki masing2 lah .. Artis malaysia pn ada di ikhtiraf kt luar negara .. Tp npe org kt lua negara x kolot mcm kau .. Pk positif lah abg PERSATUAN !! Jgn lpe diri , bru brpangkat dh mntak mcm2 .. Melayu ngan melayu xkn maju kalau ada org mcm kau .. X kre negara mna , drah melayu yg mengalir .. Cakap umno , melayu tegak kn bangsa melayu bukan jatuh kn bangsa sendiri .. Terus kan mengampu .. Pemenang brdasar kn undian pnonton ..

    BalasPadam
  118. saya tak kisah pon ape warganegara org tu, yg penting sumbangan yang telah mereka beri kepada industri seni kita. Ape pon sya minat Aaron Aziz sebab lakonan nyer mmg menjadi. bagi watak romantik ker, org jahat ke, kalo babak berlawan ke mmg real...

    sori le zed zaidi, sya tak minat u sejak sembilu lagi ler...pasni cer try amik watak lawan2 ke dan kalau bgus,insyaAllah pasti ada org akan minat dgn awak....

    BalasPadam
  119. AWAK JEALOUS AWAK CAKAP. AWAK JANGAN NAK BURUKKAN ORANG LUAR KALAU AWAJ TU TAK SETANDING DIA. AARON AZIZ BERGANDA GANDA LAGI BAGUS DARI AWAK TAHU TAK. AWAK NI NAK KATA BUDAK DAH BESAR. SENDIRI CAKAP SENDIRI TAFSIR LAH AWAK. MACAM MANA NAK MAJU.

    *TAK BOLEH TGK ORANG SENANG EH AWAK?

    BalasPadam
  120. Dah nama ANJURAN AKHBAR BERITA HARIAN sekali lagi BERITA HARIAN, bermakna semua org boleh undi termasuk yang dari Kutub utara dan selatan, bahkan kalau ada yg asalnya dari planet pluto pun boleh undi .. sooooooooo ?

    Mr Zed anda sgt sgt salah dalam hal ni ...

    BalasPadam
  121. bodoh sial kau.

    aaron tu bukan ber BIN macam kau ke?
    kau paham tak apa itu maksud serumpun?
    ke kau ni bukan melayu? habis kau ni perjuangkan apa?
    negara? WTF!! selama ni yang kau perjuangkan tu 100% patriotik ke?

    apa bodoh kau ni. tu la sembahyang tak cukup. cakap nak ikut nafsu.
    KERANA MULUT BADAN BINASA..mungkin dalam sudut hati kau tu akan timbul penyesalan..cakap tak fikir. dasar orang bodoh. tak matang

    BalasPadam
  122. Saya peminat dari Borneo.......sgt menyedihkan ada org seperti Zed Zaidi dalam industri seni Malaysia. Kerana org2 mcm Zed Zaidi lah ( layak ker dipanggil artis?)industRI seni boleh ROSAK.

    Yang merosakkan industri seni kita bukan artis luar tapi artis Malaysia sendiri yang penuh dgn HASAD DENGKI. Itu belum lagi termasuk pelbagai kontroversi yang cukup MEMUALKAN. ( So, terima kasih rakyat Msia kerana tidak menyokong artis2 kontroversi sebgini ).

    Ehhh,dgn tetiba lak Zed Zaidi popular dgn statement begitu. Oppppsss, popular ker...?
    Hmmmmm.....

    TAHNIAH BUAT AARON AZIZ....syukuri nikmat yg ALLAH SWT beri, INSHA ALLAH makin bertambah rezeki anda di bumi MALAYSIA. ( jgn ada yg sakit hati lak dgn kenyataan ini)

    Tahniah juga buat Maya Karin,Yuna,Hafiz,Fiz Fairuz dan lain2..............

    Kami peminat BORNEO

    BalasPadam
  123. lakonan AA best x mcm kau,, baek ko mnyanyi je lah lam kump seven signs ko tuh,, x yah nak jadi plakon,, buat malu je,,

    BalasPadam
  124. aku tak sokong ZZ. dan aku pon rasa AA tak patut menang.

    tp, sebab nama avent tu anugerah paling POPULAR, dan ramai orang undi dia, maka AA tu menang la. aku rasa ramai orang yang tanak undi AA, tp sebab nak menang hadiah kereta untuk pembaca, terpaksa la ikut undi dia sbb orang lain undi AA. nnt kalau undi orang lain, gelap lak harapan nak memang keta.

    satu lagi, yang suka pada dunia yang lagha ni orang pompuan. si AA tu hensem, so pompuan2 sekelian tu undilah dia. try tukar Bront Palare jadik hero, rasa2 dia menang tak? aku rasa macam gelap harapan je.

    heheh..

    to ZZ, aku suka cara ko buat mende ni. tak kisah la kontroversi ke ape. walaupon ko tak berapa nak cerdik, tp ko ada bakat memimpin. kalau ko jatuh pon lepas ni, tp sure ko puas ati sbb dah gunakan hak untuk bersuara sebagai pemimpin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kepada gelandangn.. 4 ur information, bukan semua pmpuan yg suke bnde lagha(anda katakan) camni.. it is average between man or woman..bagi aku la pengundi pilih bukan sekadar muka tapi kredibiliti and cara berlakon yg bagus...what the fish pun kalau bront palarae yg jadi watak utama dlm cerita tu sbb he is the one of actor that have so awesome acting..kalau die ade lakonan yg bagus, tetap kemenangan itu pasti even xde rupa..

      Padam
  125. Seriously Zed Zaidi u really need to get a life!! Dengan negative statement yang tak berakal ni tak akan membuat kau ke mana pun! Sebagai seorang manusia cuba lah kikis perasaan hasad dengki terhadap yang lain! Kenapa harus di pertikaikan kemenangan artis luar negara yang sememangnya berbakat dalam bidang lakonan. Mungkin kali ini rezeki dia..insyallah tahun yang seterusnya will be yours!! Di Hollywood ramai pelakon yang bukan asal dari America pernah memenangi anugerah dan tak pulak pelakon tersohor melatah dan mempertikaikan!!! U should motivate yourself to achieve what others have achieved! Instead you choose to act like a kiddo and sungguh memalukan seorang Presiden Seniman tidak berfikir secara rasional! Think wisely before you make a statement!! Akhir sekali, dont a pathetic sore loser and a cry baby!!

    BalasPadam
  126. Zed Zaidi
    Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia
    Semangat JEPUN, JUJUR, iklas, AMANAH, Idea yang TERlalu BANYAK, PEnasihat Yang BERJAYA, BErwawasan..



    tulis semanagt jepun... nape x semangat melayu je??

    aah,, mmg semanagt melayu pon. hasad dengki tu kuat nk mampos

    BalasPadam
  127. U make me wanna puke!! I'm utterly disgusted by the choice of words u use .. And really.. Are u a Muslim? Guess u r nt.. Cos as far as I know, a Muslim believes that all rezqi came from Allah the Almighty ..

    BalasPadam
  128. Zed! Cuba ko scan kepala ko tu.. Ada chance dlm kosong.. Kalo kosong Ako bole Carik kan otak utk ko.. Tak susah.. Otak lembu pon kira ok ahh.. Dari takda langsung.. Kesian Ako tengok ko.. Aku betul2 rasa simpati terhadap org Mcm ko Yg tak berakal..

    BalasPadam
  129. Assalamualaikum Zed,

    Ni nasihat akak ye... face the fact & reality, kebanyakkan artis kat Malaysia ni pun asalnya bukan pure Malaysian.... M Nasir dan Allahyarham Loloq contohnya yg banyak menyumbang kepada industri muzik tanah air mereka Singaporean. Kalo awak ni tinggal kt Johor mesti awak akan dapat tengok siaran televisyen Singapore yg mostly menyiar ulangkan siaran televisyen TV3 dan RTM. They support us. Industri mereka sangat kecil, artis melayu mereka terhad.... jadi mereka kembangkan bakat di Malaysia dan secara tidak langsung bila ada artis mereka yg berlakon @ menyanyi disini, album, filem @ drama yg dilakonkan itu rating dia akan naik dan income pun hebat sebab dpt dijual di Singapore... macam drama awak Sembilu tuh... Hetty Sarlene, Singaporean kan??? sebab tu drama sembilu tu banyak follower dia kat singapore and orang singapore kenal awak... Anita Sarawak tu pun bukannya Malaysian... ada awak pertikaikan.... tau awak tu timbalan presiden Seniman... cuba awak buat bancian, berapa peratus pelakon dan penyanyi yg asalnya Singaporean... banyak dik non... banyak... jadi awak tu sebagai org yg berpengaruh... cuba buat sesuatu untuk menyatukan org melayu Malaysia dan Singapore nih sebab kalo baca sejarah, Malaysia dan Singapore nih terpisah angkara Liew Kuan Yuew...bangsa Cina.... dulu singapore adalah base lakonan org melayu... tanya Mak Nani tu dulu asalnya apa citizenship dia, Allahyarham AR Tompel tu apa citizenship dia... malas nak cerita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Very true what you saying......most of the veteran actor and actresses came from Singapore.

      ZZ, just dome jealous I should say.

      Padam
  130. *saya jual kuaci, sepeket seringgit* mohon support industri kecil dan sederhana

    BalasPadam
  131. Gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! x ingat ker dulu artis2 bermula dari jalan ampas singapura? ada ker artis/org singapura merpertikaikannya..rezeki Allah...dah ketentuanNYA rezeki kali ini hakmutlak Aaron Aziz...so apa hak kau nak mempersoalkannya..eeerrr rasa jijik plak nak sebut nama kau...dasar PHD dan hati kau banyak busukkkkkkkkkk...bau bangkai..Subhanallah.

    renungkanlah 1):
    "Sesiapa menutup aib seorang mukmin, Allah tutup pula aib dirinya pada hari qiamat nanti. Ia janji Rasul. Geram di hati ingin cerita keburukan orang, ingat semula kita semua ada keburukan. Kan bagus kalau Allah tutup keburukan kita bukan setakat di dunia tapi di akhirat. Kalau kita buka keburukan orang di dunia, Allah buka keburukan kita pula di akhirat, lagi naya."
    [Ust Syed Abd Syed Abdul Kadir Aljoofre]

    renungkanlah 2):
    ".....Ketahuilah bahawa dalam setiap jasad itu ada seketul daging yang apabila ia baik maka baiklah seluruh jasad dan apabila ia rosak, maka rosaklah seluruh jasad. Ketahuilah ia adalah hati."
    [Hadis riwayat al-lmam al-Bukhari dan Muslim]

    BalasPadam
  132. Kecoh la lu zed!!! penonton sokong memg sb AA berbakat...xperlu nk isukan artis luar or artis m'sia laa..klu dah mcm tu xpayah la nk hantar artis m'sia pergi buat persembahan kt oversea..wat persmbhan diam2 kt m'sia jer...lpas tu ngara luar plak haram xknal artis m'sia gak..bru fair kn klu dah ko nk mcm tu!!Nti ble time ko dpt tawarn dr luar ngara plak..xpayah ko cbuk2 nk pegi la kn..duk diam2 kt m'sia jer..xpayah nk busuk hati sgt laa...Dato Siti pn org Singapore banggakn ape? Xder masalah pn bg artis S'pore?? Pikir dlu sblom bersuara..otak letak kt lutut btol laa!!

    BalasPadam
  133. kalo nak dibandingkan dgn ko mmg bganda-ganda lebih bagus..gile publisiti dn jawatan sangat ko ni..elok sgt le ko join umno..mmg umno memerlukan org2 gile kuasa dan publisiti cam ko ni..blakon cam taik publisiti nak lebih..

    BalasPadam
  134. bro berapa keping lah rakyat gua yang berlakon/nyanyi kat sana bro .... lu punya artist yang pegang mykad everyday, everyweek, 24 jam main kat TV and radio negeri gua bro.... kita tak bising pun bro...malah sanjung gila bro... Siap ada jadi fan club artis mykad lu bro....
    Melayu apa bro...ni kalau melayu tak support melayu sape lagik bro... kita bukan bangsa lain... agama pun tidak lain bro... jadi janganlah jadi sore loser bro... before u ask people to wake up... wake urself up first bro... kalau Fiz Fairuz boleh menang ... Fasha Sandha boleh menang... macam mana lu boleh jadi anak tiri and tak menang... self reflect lah bro k.... mungkin bukan rezeki mungkin perlu self refleksi.... one finger point at others the rest of your fingers are pointing at u back bro..... Gua sanjung artis nusantara... tapi kalau artis nusantara sikap macam sikap lu bro...sampai bila bila pun tak akan maju bro...

    BalasPadam
  135. hahahahaaha bro bukan kat fb ngan twitter je ko kena tibai...kt blog sendiri pun kena tibai...haiyaaaaaaaa

    BalasPadam
  136. salam sedara,
    kenapa perlu mengeluarkan kata2 begitu sekali. grow up oldman! sedara tak perlu highlight yg sedara itu adalah pemimpin kalau sedara tidak pernah tahu apa itu maksud 'PIMPIN'. sedara dan A.A bekerja dalam industri yang sama, dikenali, dan bla bla bla....kenapa perlu kata "artis luar"?? how about artis yg lama2 dulu? malu la... shame on me, saya pernah minat dengan lakonan sedara suatu ketika dahulu & saya berfikir u have a good talent. sorry to say, saya langsung geli plus meluat dengan statement yang langsung tidak berMINDA sedara buat ni. A.A menang kerana undian peminat, peminat mengundi kerana bakat & relation A.A dgn peminatnya sangat baik. jadi xperlu sedara nak busuk hati begini. maaf sedara, ini dunia seni bukan dunia politik..jangan campur adukkan seni dan politik..it doesnt make u look good..racist!

    ((maafkan saya kerana ini adalah pendapat saya sebagai seorang peminat & pemerhati saudara sesama ISLAM)) chill' ;)

    BalasPadam
  137. BANG...ko NAK taw x...ko lah artis perosak bangsa...tanda2 Kiamat dtg dr ko..memecah belah kan umat....KNP BARU SEKARANG LEPAS DIA MENANG BARU KO NAK BUKAK MULUT??? KO ADA KUASA KAN.....KENAPA TIME PENCALONAN KO X PROTES AWL2....KENAPA LEPAS DIE MENANG.....!!!!! AKAI X DA KA....? KO NI MEMALUKAN BETOL....SAPE LAH LANTIK KO JD KETUA NIEH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAN SATU LAGI.....KO SEDAR X ARIS DULU2 SEMUA NYA DATANG DR LUAR MALAYSIA? ITU YG KO CKP KO BETOL SKUNK? KO MMG X LEY JD PEMIMPIN...ROSAK BANGSA KERANA KAU!!!

      Padam
    2. hahahahaha aku rase dia lantik diri sendiri nih.... sian bang z kan... hahahaha..... aku pun pelik...dia nk suh kite ni bangkit...awat x bangkit time Aaron dicalonkan...bengap sungguh la z ni.... tgokla ape dia tulis kat atas tu... dia x sebut pun nama siapa tu.... nk tanye... ade warga lain ke yg memang kat ABBH hari tu selain Aaron? ngek sungguhla z.... x logik

      Padam
  138. Kpada zed,biasa lah manusia.manusia x kan prnh puas dgn apa yg org lain buat.dan apa yg zed ckp memg btul.memg kita x nmpk org luar msuk dlm industri seni malaysia sbb nyer mereka pndai dan kita amek rndah dgn suma tu.mereka buat dgn cra kita x mersa sgt dgn khdirn mereka dlm industri ni. tpi bak kta pepatah melayu,sikit2 lma2 jdi bukit...so kpada abg zed,just ignore the little person that only know how to critict without use brain because it just waste u time..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg tulis kat atas ni...zed zaidi sendiri kot ye...kekekeke mane tau pakai nama anonymous jugak tu... :p

      Padam
    2. oh klau mcm tu kena buat secara adil

      1.artis luar negara tidak kira dari segi lakonan,nyanyi,pengacaraan,model,pengarah & etc tidak dibenarkan memasuki malaysia dn menyiarkan mana2 produk mereka (klau tak faham,produk mean filem , konsert and etc)

      2.artis malaysia tidak boleh mencari rezeki serta mengembangkan bakat mereka ke luar negara

      3. kena usir artis2 luar negara yg tnggl di malaysia mcm dato' m.nasir,aaron aziz,adi putra & etc

      4. kena suruh dato'michelle yeoh,yuna & etc balik semula ke malaysia & melarang mereka dari prgi ke luar negara


      KALAU TAK NAK ARTIS LUAR NEGARA DATANG MALAYSIA/CARI REZEKI DI MALAYSIA ..KITA KENA ADIL..BERMAKNA KENA SURUH ARTIS MALAYSIA TIDAK MENCARI REZEKI DI LUAR NEGARA

      INI BARU ADIL

      Adakah anda sokong zed zaidi? klau anda sokong ...anda sengal

      Padam
    3. sokong u AnonymousApr 9, 2012 09:45 PM huhuhuhu

      Padam
    4. artis malaysia dulu2 pon memulakan kerjaya mereka dari singapore tpi orang dulu2 x dengki satu sama lain pon...arwah p.ramlee sendiri menguji bakat di jalan ampas,singapore dn kemudiannya brlakon ,menyanyi di singapore sehingga brjaya.


      zed zaidi,jgnlah dengki dgn rezeki org lain..x baek..sedarkah bahawa saudara telah mmbuatkan org2 marah dn kemungkinan besar trdpt artis2 malaysia yg mncri rezeki di luar negara dn artis2 luar negara yg mncari rezeki di malaysia berkecil hati..dosa tu saudara..dosa

      sedangkan dlm islam sendiri ada menyatakan 'sekiranya seseorg ingin b'taubat & jika kesalahan ada m'yakitkan hati seseorg maka dia harus meminta maaf kpd org tersebut' ..mcm mane klau statement saudara mnyebabkan dato. m.nasir,keluarga arwah loloq,aaron aziz,adi putra,aliff aziz,dato' michelle yeaoh,yuna & etc berkecil hati...jagalah percakapan anda wahai saudara




      plus ,zed zaidi selalu mngeluarkan post mngenai cinta kn..
      klau betul cintakan isteri saudara
      suruhlah dia menutup aurat
      sesunggunhnya lelaki yg amat mncintai seseorg prempuan,dia akan mnyuruh perempuan itu mnjaga tingkah lakunya,adabnya,kesopanannya & maruahnya

      Padam
  139. hahahah aku nak tergelak pun ada luahan ko ni zed! tah apa2,owhh beginikah tahap mentaliti pemimpin artis yg boleh dibanggakan!

    BalasPadam
  140. Zed Zaidi yg giler kuasa dan publisiti murahan. Kan lagi mulia jika kau tulis besar2x shout out loud di TWITTER seperti berikut:

    “AKU ZED ZAIDI,TIMBALAN PRESIDEN SENIMAN LEBIH SUKA UNTUK DAPAT PAHALA SEKIRANYA DAPAT MENEGUR ARTIS2X WANITA MELAYU AGAR TIDAK BERPAKAIAN MELAMPAUI BATAS!”

    :))))))

    BalasPadam
  141. KHAS BUAT ZED ZAIDI:

    TERINGAT WA PADA ITU BAI SINGH JAGA DAN ALI FIJI DLM CERITA
    SENIMAN BUJANG LAPOK..

    ALI FIJI: Singh itu tiga orang mau apa ah?

    BAI JAGA : Dorang mau mintak kerja lah.

    ALI FIJI : Muka itu macam mau jadi FILEM STAR kah??!

    BAI SINGH : Lu pun satu aah… Orang baru mau mintak kerrrijaa lu sudah macam2 cakap! AMACAM LU PUNYA BANGSA MAU MAJU!

    ALI FIJI: alamak singh Lu sudah bahasa sama wa..

    SINGH: bukan bahasa…. LU PUNYA NASIB LU MAKAN,
    DIA PUNYA NASIB DIA MAKAN,
    APA SALAH MAKAN SAMA SAMA..?

    ZED ZAIDI… Jgn lah nak pertikaikan rezeki seseorang..
    DAVID TEO tu bangsa lain dan beragama lain pun
    support industri seni tak kira bangsa,negara dan agama!
    MALU LAH BRADER…

    ORANG MACAM LU LAH YG MENJAHANAMKAN INDUSTERI SENI!

    NI MACAM KE NAK JADI PEMIMPIN PERSATUAN SENIMAN????
    LU SENDIRI MENJATUHKAN SEBANGSA DAN SEAGAMA!

    RESPECT ARWAH TAN SRI P RAMLEE BERKALI2 LEBIH BAIK AAAH
    DARI RESPECT ORANG MACAM LU!

    BalasPadam
  142. ni kess tak dapat jd hero filem la ni..hahahahhaha.time ko peluk2 hetty sarlene dalam sembilu tak pulak ko ingat die tu artis luar..bodoh punye statement.bak kata bai singh "lu punya nasib lu makan, dia punya nasib dia makan, apa salah makan sama2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha.. aku suka komen kau.. terbaik!!!!!!!!!!!

      Padam
  143. Astagfiruallahalazim..x pasal ko dpt dosa.buat fitnah.dpt dosa dgn percuma sesungguh nyer fitnah itu lbh besar dosa nyer dri mmbunh.ini bkn zed tpi seorg hamba allah yg meliht org skrg cuma thu mengkrtik tnpa berfkir.kalo btul otak anda bgus,beri lah cdangn untuk mertbatkan indusrtri malaysia dismping dpt menaikkn nama negara.ada berani?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hukun dengki ni ape pulak ye?

      Padam
  144. as salam bro..apa hang cakap ni..jgn la bajet sgt..dah hakikat dia paling top.dah org undi dia..jgn pulak nk jeles..salim bacik xda pulak gelojoh nk kuarkn statment buta tuli..hang ni kn memalukan btul la.knapa nk salahkn dia ha??kalau artis malaysia cukop bagos ada ka sapa2 nk ambik artis luar??sbb apa ambik aaron???sbb dia power kn..kalau hang power mst org ambik hang..mst la hang yg menang malam tu.hang ckp hang jujur berani tp bertempat la bro..bukan buleh main hembus ja.pelik la aku tgk hang nie..seorg ja artis luar menang nk heboh sekampung artis malaysia menang banyak kot mlm tu mcm mana kira?hang mau nnt micheal yeoh ka sapa2 ka xdapat award dah kt luar sbb dia negara lain..came on la bro...artis malaysia xkn nk dok malaysia ja,nk maju mcm mana kalau org nk masok xbuleh tp kita nk keluar xpa....alahaiiii bro..

    BalasPadam
  145. KALAU NAK IKUT PEMIKIRAN MACAM KAU...KAU LUPER KE YG RAKYAT MALAYSIA ADA JUGA MERANTAU KE NEGERI LAIN TU MENCARI REZEKI? TAK KE MERAMAPAS HAK ORANG LAIN??? ADA JUGAK ORANG2 LUAR NEGERI DATANG KE NEGERI MALAYSIA MENINGKATKAN EKONOMI NEGARA!!! kAU LUPER KE? JANGAN LAH JADI LEGONG ZED!!! ADA JUGAK ARTIS2 MALAYSIA DI HARGAI DI LUAR NEGARA SENDIRI... KAU BUTA KE??? ADA BAIK KAU TU YG STEP DOWN DARI PERSATUAN JANGAN KERANA KAU SEGALANYER JADI PORAK PERANDA!

    BalasPadam
  146. Kalo macik tau ko tercalon, makcik dah undi ko dah zed zaidi oii.. Biar lakonan cam hampas asalkan ada ic malaysia bleh dpt sokongan dr makcik.. Cerita sembilu ko tu bila nak dipilemkan.. lama dah tak tgk muka ko dlm movie.. biar kayu asalkan melayu MALAYSIA.. xgitu...

    BalasPadam
  147. i like.. betul kata Zed Zaidi artis luar di agung kan.. kenapa tak cari makan dekat negara sendiri.. sdgkan lebih ramai artis tempatan yg the best.. nak kata hebat sgt lakonan tade lah... tapi harp muka je kacak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau mcm tu suruh artis lur negara balik ke nagara asal dn artis malaysia yg berada di luar negara balik ke malaysia


      hello , dato michelle yeoh & yuna yg mng awards dkt luar negara pon org luar negara tak marah.

      plus,artis malaysia dulu2 memulakan kerjaya mreka start dari singapore (jalan ampas) sebagai contohnya arwah p.ramlee.

      awak org islam kn ?
      dalam islam menyatakan 'rezeki allah ada di mana-mana sahaja ' .

      dh mmg rezeki artis luar negara mcm aaron aziz ade di malaysia..biarkanlah..iannya rezeki allah

      anda mahu mnghalang rezeki allah? jgn smpai kerana anda juga brhasad dengki dgn rezeki org lain,tak psl2 allah tarik rezeki anda. fikirkanlah,allah berikan kita akal untuk berfikir .

      Padam
  148. tun M ckp..Org bijak xmasok Umno..hahahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nampak x taraf pemikiran umno macam mana???jadi barah beb..masok ja masalah.xkira la yb ka artis ka ustazah ka..masok umno jaaaaaaa..hehe..xsangop nk mengata lebih.but itulah hakikat.sokong bnda xbetol mne nk berkat hidop.


      ABU ABU ABU ABU..

      Padam
  149. Wah. Nak comment kena scroll jauh kebawah. Hahaha. First and foremost, artistes from UK yg dtg ke Hollywood, ada org buat bising? Lu kecoh ni mcm pe crita wai? Kalau ada pesaing, apa salahnya kerja lebih keras untuk tingkatkan mutu diri sendiri dan cuba untuk jadi lebih bagus dari pesaing tu, mahupun local atau foreign. Daripada nak gain cheap publicity jadi keyboard warrior.

    BalasPadam
  150. Bodoh punya Melayu !!!

    BalasPadam
  151. saya sebagai seorang rakyat MALAYSIA bangga dengan pengakuan seorang ARTIS TEMPATAN yang mempertahankan hak seorang ARTIS TEMPATAN.. sedangkan di SINGAPURA, mereka juga ade anugerah seperti ini.. tiada seorang pun artis dari negara kita yg berjaya meraih kejayaan disana.. ini diibaratkan seperti KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK DIRUMAH MATI KELAPARAN.. sedangkan artis tempatan jauh lebih berbakat.. saya akui lakonan nya mantap.. tapi kalau dilihatkan dari segi kualiti nya kurang.. harap kan wajah yg tampan.. sbb wajah kacak market lebih.. tapi bakat nya tiada.. saya puji lah abg zed zaidi yg sering pertahankan hak artis tempatan.. tetapi segelintir artis tidak memahami malah menuduh itu dan ini.. saya hanya seorang penyokong industri tempatan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau mcm tu suruh artis luar negara balik ke nagara asal dn artis malaysia yg berada di luar negara balik ke malaysia


      hello , dato michelle yeoh & yuna yg mng awards dkt luar negara pon org luar negara tak marah.

      plus,artis malaysia dulu2 memulakan kerjaya mreka start dari singapore (jalan ampas) sebagai contohnya arwah p.ramlee.

      awak org islam kn ?
      dalam islam menyatakan 'rezeki allah ada di mana-mana sahaja ' .

      dh mmg rezeki artis luar negara mcm aaron aziz ade di malaysia..biarkanlah..iannya rezeki allah

      anda mahu mnghalang rezeki allah? jgn smpai kerana anda juga brhasad dengki dgn rezeki org lain,tak psl2 allah tarik rezeki anda. fikirkanlah,allah berikan kita akal untuk berfikir .

      Padam
    2. sbb apa tau artis kita xdisana..sebab xcukop mantap la cik kak.kalau ambik blakon sapa nk tgk.lagipun kn tuu undi.dah org undi aaron nk buat mcm mana??

      Padam
  152. kami ni yang jujur sebenarnya.kami undi yang best.bukan nak hipokrit undi yang kurang best hanya sbb dia org malaysia.kalau nama kau tercalon pun(mmg xla kn) aku tak undi kot kau.xbest langsung.aku tgk sembilu pun sbb zetty ja bkn sbb kau.ni aku jujur nih tau.

    BalasPadam
  153. pemimpin?kahkahkahkah...kucing aku pun gelak guling2...

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!