= TERKINI=
Perkembangan semasa..

AKU BARU CEK DI KELANTAN SEMALAM YANG AKU DARAH....

Assalamualaikum kepada semua. Hari ni aku tak nak berceloteh panjang sebab tengah sibuk dengan EVENT PENJELAJAHAN 1 MALAYSIA di seluruh pelusuk negeri. 3 zon, zon utara, zon selatan dan zon timur.. lebih kurang 100 artis seniman terlibat memeriahkan jelajah ini. Terima kasih kepada artis SENIMAN yg terlibat dan faham akan permasalahan tentang event yang kita buat ini dan aku juga minta maaf sekiranya ada yang terkurang dan terlast minit. Keputusan last minit akan memeningkan kepala semua orang dari orang yang HEBAT. Memang kalau kita rasa kita hebat, HEBAT KE KITA?. hmmm...

Ok hari ni.. aku nak bercerita mengenai DARAH, bukan DARA tapi DARAH. :) Semalam aku baru je habis event di kelantan WALK WITH ME with SULTAN KELANTAN. Sambutan terhadap kereta drift dan show drift dapat sambutan yang bukan biasa tapi luar biasa oleh orang yang biasa tapi HEBAT. Didalam kesibukan menguruskan event ini aku ternampak satu booth derma darah... aku terfikir... dan aku nak tahu APA JENIS DARAH AKU EH? hmmm... aku ni semua nak tahu lebih lebih lagi pasal diri aku, dan untuk pengetahuan korang AKU LEBIH KENAL AKU. Nak di jadikan cerita aku terus pegi ke booth setelah puas bergambar dengan RAKYAT KELANTAN DARULNAIM. Aku ingatkan aku ni tak di kenali rupa-rupanya orang kenal dan boleh dikatakan orang KENAL AKU, POPULAR tu takde la sangat.. tapi lebih 1000 orang jugak la bergambar dengan aku... itu baru anggaran, mungkin lebih. *Wink!

Bila aku di booth derma darah.. aku rasa berkobar kobar sebab nak tahu apakah jenis darah aku ni ye. cek punya cek pastu dia pakai ketip warna unggu ketip kat jari hantu, aku terasa macam kena gigit semut api yang TAK MATANG je ( ada salah eja tak? :P ) hehehe... ok pastu dia ambik sample darah aku dia test punya test pastu dia bagi jawapan yang darah aku ni JENIS O POSITIF. Korang tau tak orang yg berdarah O, dia seorang yang tidak kedekut sebab JENIS DARAH O ni boleh menderma kepada SEMUA JENIS DARAH yang lain, ini menunjukkan yang DARAH O, tak pentingkan diri sendiri dan DARAH O juga suka membantu orang yang perlu dibantu.

Darah jenis O - Sosial, Aktif, Yakin

Sifat positif : Bercita-cita tinggi, bersemangat, teguh dan mempunyai keyakinan diri.

Dirujuk sebagai 'pahlawan'. Mereka mempunyai personaliti yang menyerlah dan bakat untuk memimpin orang lain. Kesungguhan dan kejujuran adalah antara ciri-ciri terbesar mereka yang berdarah O. Mereka yang berdarah O mudah mendapat kawan walau dimana sahaja mereka pergi dan mempunyai kemahiran sosial yang besar. Walaupun mereka sentiasa tertanya-tanya tentang banyak perkara, mereka juga jenis yang mudah disukai. Orang yang berdarah O mampu menaikkan mood ceria dalam sesebuah kumpulan dan mengambil peranan sebagai seseorang yang mampu mewujudkan keharmonian dikalangan ahli lain. Ini kerana mereka sendiri adalah seorang yang ceria dan riang.

Orang lain mungkin melihat mereka seperti seorang yang tenang dan terkawal. Kelebihan yang harus dipuji ialah mereka tidak takut untuk mengambil risiko jika mereka yakin mereka akan menang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau?
Positif tentang masa lampau, oleh itu mereka tidak menyesali masa silam, mencari kestabilan kewangan di masa hadapan

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan?
Mereka selalunya bersikap tenang, sensitif dengan keikhlasan, memberikan pandangan terbuka dengan jujur secara terus..

Bagaimana mereka bekerja?
Berkeupayaan menumpukan perhatian bergantung pada keadaan, biasanya lebih gemar memimpin. Mereka yang berdarah O memimpin secara teliti sehingga ke akar umbi.
Siapa yang berdarah O positif?
ZED ZAIDI *WINK!


              ANAK SENI PEWARIS BUDAYA, BERANI BERUBAH UNTUK TRANSFORMASI!!!                      


Zed Zaidi Zed Zaidi Author

45 ulasan:

  1. alhamdulillah...
    ciri-ciri tu semua memang ada dalam diri abang. memang seorang yang berkeyakinan. bukan semua orang ada ciri tersebut.

    BalasPadam
  2. Bagus la tu ehh awang!

    BalasPadam
  3. wahaa.... bace entri pun rase semangat!

    BalasPadam
  4. Kamu nie Zed Zaidi masuk bakul angkat sendiri weh

    BalasPadam
  5. yeayy..darah kita jenis sama...kita memang tak kedekut kan,hehe..
    dermalah darah untuk yang memerlukan...

    BalasPadam
  6. Seriously grow up lah! Bukan grow old! Bcuz u are already one! USIA paras Rupa my tak Selari dengan tulisan mu. Sungguh kebudak budak kan. Moral of the story setakat nak betul kan balik ejaan yang Salah masa last entry KE? Dengan nak tunjuk kan yang kau Masih laku konon Nya Masih Ada org nak bergambar ah. Standard ah pergi zoo nampak ah meng pun org nak bergambar dok!

    BalasPadam
  7. Mcm part last last or some drama time permulaan dia ada taruk. "ini semua rekaan semata mata tidak ada terkena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada." So "nak di jadi kan cerita punya pasal" konon nya ada org yg nak bergambar lah ye? Bagus lah popular lah balik setelah buat publisiti murahan.

    BalasPadam
  8. Ehh...my bos DSS ada dlm gambar nie (=

    BalasPadam
  9. boooooo Zed Zaidi!! Pelakon yang tak berkualiti! Berlakon dalam rancangan cinta budak sekolah boleh la!

    BalasPadam
  10. Tah pa pe la ko zed!

    BalasPadam
  11. ye lah tu zed mcm2 lah kau ni.cam tak matang pn ada

    BalasPadam
  12. yuckk

    *muntah berulang kali...loya

    BalasPadam
  13. "aku rasa berkobar kobar sebab nak tahu apakah jenis darah aku ni ye. cek punya cek pastu dia pakai ketip warna unggu ketip kat jari hantu,..
    aku percaya ejaan yang betul adalah "UNGU"..bukan UNGGU..DUNGU btol la ko nih!!

    BalasPadam
  14. hahahaha..terkono ko Jek Jaidi..

    BalasPadam
  15. aq bru nk perbtoi "UNGGU" tu...hahahh...siap bleh tnya g " ( ada salah eja tak? :P )"....

    BalasPadam
  16. gile poyo kau zed..nak jd sarkastic la kunun..blah la wei

    BalasPadam
  17. tanya pasal zed zaidi org akan kenal dia dengan drama dan filem sembilu kasih.. itu jer aku rasa yg buat org kenal dia.. lepas tu mmng senyap mcm lalang jer.. even zed zaidi dah jd timbalan,( TIMBALAN JER PON) , aku xpenah tawu and tertanya2 apa buat org undi dia..? klo zed zaidi xbuat usul pelik2 mcm cermin kreta gelap dan kes artis luar menang abph, aku rasa nama dia dah tenggelam skarang nih? apa bakat yg dia ade sgt smpai nak mmpertikaikan kmenangan artis lain.. dah mmg termaktub dlm berita harian sendri yg pemenang ABPH tu xkesah sama ada artis malaysia mahupun luar...sound ABPH dulu sebelum sound rakyat Malaysia.. tengok saja Dato Michelle yeoh yang diktiraf antarabangsa lakonannya... tak ada pon negara luar yg bangkit and ckp mcm dia.. aku bukan anti zed zaidi, memang mengaku dulu aku merupakan salah seorang peminat zed zaidi sebap tgk cara dia yg xkesah dlm berbelanja.. nak shopping kt jalan TAR pon xkesah kan.. itu personaliti yg baik yg aku nampak.. tp smenjak2 ni, zed zaidi semakin di luar batasan?? sila lah brubah sebelum org smakin membenci anda. pcayalah ckp aku even org ambil gambar ko bnyk2 pon, bila diorang upload gambar ko kat facebook or mana2, org akan comment.. "euw, zed zaidi!" bukan memuji sebaliknya dicemuh! fiki2 kan...terima kasih.

    BalasPadam
  18. Weh zek jedi!!! Aku geram sgt nk maki hamun ko tapi aku xnk maki sbb nnti ko ckp aku ni xde ILMU. Tapi untuk pengetahuan ko, ape yg ko buat skrg ni sangatlah menampakkan "loser" ko. Kesian doh bini kau. Secare xlangsung aku jadi benci kt seluruh keturunan ko disebabkan perbuatan ko yg memalukan rakyat Malaysia. Sorry la aku kasar sgt tapi aku btul2 naik menyampah ngn ko. Seriously kalau aku tnampak ko dpan2, aku xkn teragak2 utk pegi dpan ko n nak bau hati ko cane. Skrg ni aku cume blh bayangkan yg ko ni berhati busuk mcm bangkai binatang!!!

    BalasPadam
  19. anjing kurap umno rupanya ko zz.. nk projek ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko pula ba^^^ belaan Pakatan ke bro? Jilat DAP?

      Padam
    2. anjing UMNO mmg sng dpt projek

      Padam
  20. Sudah sudahlah kita menghina orang. Zed Zaidi pun ciptaan tuhan juga. Siapa kita nak membenci makhluk tuhan. Apakah tindakan Zed Zaidi sekarang, Aaron Aziz dah tak boleh cari makan kat sini? Takde kesan kan? Perbuatan seseorang itu antara dia dengan Penciptanya. Kita doakan yang terbaik.

    BalasPadam
  21. ko x komen pulak ye Ahmad Dhani menang 300K...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betolll.... Zed Zaidi takut peminat Ahmad Dhani yang kat Indonesia tu ramai gile... hehehe...

      Padam
  22. korang ni dah la masuk blog orang pahtu duk kutuk org..biar lah dia nak tulis apa...ni dia punya blog..so ikut suka hati dia la...dia silap eja pun jadi isu...biasa lah tuh..mcm la korang nak pernah silap ejaan..rasa yang tegur tuh mcm budak2...dah2 la tuh...

    BalasPadam
  23. Eh alif aziz dah buat album abru lagi kt malaysia, dgr2 nk tukar kewarganegaraan la.. eh adi putra pun org singapura rupanya.. eh ahmad dhani menang 300,000 kt mania, x bising lak!! Aaron jugak yg jadi mangsa KEDENGKIAN ZZ ni..fuuuuu!!!!

    BalasPadam
  24. hehehe..rasanya ngr malaysia utk org malaysia..kan senang

    BalasPadam
  25. guwa tetap menyokong lu zed zaidi walaupun lu tak pernah kenal guwa..///

    BalasPadam
  26. Jom Baca Penyelewengan Dalam Persatuan Seniman !!! apa yang di selewengkan?

    Penyelewengan: Artis Veteran Tuntut AGM 14 Seniman Dibatalkan Abu Bakar Omar (kiri) yang mewakili Persatuan Kebajikan Artis Veteran (PKAV) bersama dua wakil peguam mengemukakan petisyen pembatalan AGM 14 di Finas, petang Jumaat. Foto CHAN TAK KONG AMPANG:

    Persatuan Kebajikan Artis Veteran (PKAV) menuntut pembatalan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) ke-14 Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) pada 25 Jun lalu kerana gagal memenuhi empat perkara dalam perlembagaan persatuan terbabit.

    Wakil PKAV, pelakon veteran Abu Bakar Omar, 63, berkata AGM 14 gagal mengeluarkan notis mesyuarat kepada ahli secara sah serta gagal membentang dan meluluskan minit mesyuarat AGM 13. Mesyuarat berkenaan juga gagal membentangkan laporan kewangan persatuan bagi 2011 dan butiran transaksi pembelian sebuah bangunan di Setapak dekat sini berjumlah RM330,000 serta kos ubahsuai bangunan itu sebanyak RM33,000.

    "Kami tidak mempunyai sebarang isu peribadi terhadap pelantikan Zed Zaidi sebagai presiden Seniman. "Sebagai artis veteran yang juga ahli Seniman kami hanya mahu hentikan penyelewangan dalam persatuan oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab. "Sebab itu kami kemukakan tuntutan membatalkan AGM 14 menerusi saluran undang-undang kerana mesyuarat itu diadakan dengan mengetepikan empat perkara dalam perlembagaan persatuan," katanya kepada mStar Online, petang Jumaat.

    Antara artis veteran yang hadir hadir pada sidang media dan taklimat berhubung pembatalan AGM 14. Abu Bakar dan kira-kira 80 artis veteran hadir pada sidang media dan taklimat bersama wakil peguam berhubung petisyen pembatalan AGM 14 di Pawagam P. Ramlee, Kompleks Studio Merdeka Finas, Hulu Kelang di sini. Abu Bakar berkata, petisyen itu sekali gus membawa kepada pembatalan pemilihan dan pelantikan Ahli Jawatankuasa (AJK) Persatuan bagi sesi 2012 hingga 2015.

    daripada melaksanakan tugas-tugas jawatan sehingga tindakan Mahkamah/Tribunal diputuskan kelak. Katanya, mereka turut memohon apa-apa relif lain yang bermanfaat kepada persatuan.

    "Petisyen sudah dikemukan, jadi kami serahkan selebihnya kepada peguam. Kami hanya mahu AGM 14 itu dibatalkan dan AJK tersebut digantung sehingga keputusan mahkamah diputuskan," katanya. Antara yang hadir pada taklimat tersebut adalah bekas presiden Seniman Datuk Mustapha Maarof dan barisan artis veteran antaranya Datuk Aziz Sattar, Datuk Yahya Sulong, Mariani Ismail dan penerbit filem Datuk Yusof Haslam. Pada pertemuan itu, sebanyak RM1,100 berjaya dikutip hasil sumbangan barisan artis veteran yang hadir bagi mengumpulkan dana untuk kos peguam kelak.

    BalasPadam
  27. Tengok dalam Melodi tadi, lu cakap berapi rapi tapi lu kena selesaikan masalah seniman dulu,sekarang artis vateran sudah lancar perang sama lu.. asyik cari kesalahan orang sahaja !!! Lu cakap lu seniman, tapi cuba la lu kemukakan di sini berapa banyak penglibatan lu dalam bidang seni sekarang, berapa banyak filem dah lu berlakon, berapa banyak drama, senaraikan la dari 2011 hingga 2012, lu cakap macam lu bagus, memalukan artis Malaysia di Antarabangsa sahaja..

    BalasPadam
  28. Pi gi daa..poyo la lu...

    BalasPadam
  29. zed zaidi orang malaysia.. aku org malaysia.. aku suka malaysia.. siapa tak suka malaysia, pergilah singapore makan babi..

    BalasPadam
  30. zed zaidi presiden seniman.. korang yang kutuk ni jealous doh.. zed zaidi ada, korang ada?!.. korang ada peliaq dan puki je kot.. korang ingat aaron aziz nak sangat ke kat peliaq dan puki hangpa?? bodoh.... hidup malaysia yg disayangi..

    BalasPadam
  31. Cakap pasal transformasi, transformasi bermakna bersedia untuk bersaing secara global. Macam la hidup hanya di Malaysia sahaja. Tambahan pula dalam bidang seni yang banyak persaingan. Cakap pasal transformasi bila dah tak boleh bersaing menuding mencari kesalahan orang lain. Pasal seniman tu barisan yang menang langsung tak pernah tengok berlakon dalam filem box office ka (dalam 3-4 tahun terkini). Pinjam kata DS Najib, "Think Local Act Global". Dasar Mentaliti Subsidi

    BalasPadam
  32. PELUANG KEPADA ASEAN DARIPADA GLOBALISASI

    --------------------------------------------------------------------------------
    Date: 04-12-2006
    Author: / FJM RAR MAI

    Asean-belia


    KUALA LUMPUR, 4 Dis (Bernama) -- Proses globalisasi telah membolehkan
    negara-negara Asean menikmati akses daripada segi komunikasi, kata Timbalan
    Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan Datuk Kamaruddin Siaraf.
    Beliau berkata globalisasi bukan saja telah meruntuhkan tembok pemisah
    antara negara tetapi mengubah cara negara-negara Asean berinteraski.
    "Ia bermakna ruang menjadi semakin luas dan caranya menjadi lebih mudah
    untuk penyelesaian masalah global dan serantau umpamanya dalam isu juvana,
    penyalahgunaan dadah dan gejala sosial," katanya ketika merasmikan Seminar
    Penerangan Asean anjuran Kementerian Penerangan dan Bernama.
    Seminar sehari itu yang bertajuk "Asean dan Warga Muda" membincangkan
    antara lainnya peranan pendidikan dalam mempromosikan Asean selain peranan
    media dalam membentuk belia Asean bagi menghadapi cabaran globalisasi.
    Kamaruddin, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Asean mengenai Kebudayaan
    dan Penerangan (Asean-COCI) Malaysia, berkata Asean tidak mahu menyerap
    semua elemen sosio-budayanya untuk menjadi satu entiti tetapi mahu semua
    warganya berfikir, bertindak malahan merasai dan berbangga menjadi
    sebahagian daripada apa saja yang dikaitkan dengan Asean.
    -- BERNAMA
    FJM RAR MAI

    BalasPadam
  33. ish..ish.. ish... sungguh x profesional pada sesiapa yang nak menjatuhkan orang lain, xbleh ke kalau sehari x memaki hamun orang lain dalam blog, zed zaidi juga manusia, ni tidak, x puas hati maki hamun, lepas tu x berani plak display nama sendiri, nampak gaya ip address dekat-dekat juga dengan saya ni.. nak menyorok x pandai..///

    BalasPadam
  34. zed zaidi lembu, berlagak, gila politik, aku rasa kalu ko jadik ahli politik xkemana r, dah la xsedar diri langsung. kau mati xda owg kenang r sial..bullshit..

    BalasPadam
  35. Entri dengan tahap intelektualiti yang sangat rendah. Sekarang saya tertanya-tanya, macamana saudara boleh menjadi Presiden Seniman?

    BalasPadam
  36. salam bro...
    datang ke zon utara call ler aku... aku sedia membantu

    BalasPadam
  37. si zz xde la byk brlakon drama or filem pun..it mean dia ni xdpt byk job la,so ble xdpt byk job atlast income pun ckit la.so no wonder la si zz ni pernah ckp 'mcm mane nak buat byk duit selepas brkawen',statement ni dia ckp pada wife dia kat dlm 1 rncangan tv. so..ble dh xde job & kurang duit & sametime nk buat byk duit wlupun xde job(lakonan)so si zz ni exposeknlah diri sndiri utk jadi org kuat seniman &....jd macai utk kepentingan sndiri & sggup berusaha nk tutup pintu rezeki org lain mean xleh tgk org lain sng lah.

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!