= TERKINI=
Perkembangan semasa..

KAMEK DI KUCHING, SARAWAK POLAH...

Hari ni 28 april 2009 - 11 pagi. semalam aku baru balik dari kuching, sarawak. kat sana macam macam la...aku buat. Kawan pun ramai jadi nak jumpa pun tak sempat sebab aku datang sarawak aku kena buat keje. aku berada kat sarawak 2 hari. keje apa? buat video klip, jadi pelakon video klip lagu indonesia, tak silap aku nama penyanyi indon ni REO kot? tah la.. aku pun lupa.. aku tau, aku buat keje, janji keje aku siap..dah cukup! pinjam ayat DAVID TEO sikit... producer METROWEALTH, bos!! u jangan marah i ok..takut nanti, "speck senget" hahahaha... :P " TAK JANJI, TAPI PASTI!" :) pengalaman jadi pelakon video klip ni ok. sebab aku rasa buat video klip ni tak perlukan dialog.. cuma perlu kan reaction muka sahaja, yang aku jadi LENGUH... PENAT... LETIH.. disebabkan model yang berlakon sekali dengan aku dalam video klip ni, sebab diorang berlakon macam aku dalam SEMBILU kat RTM dulu dulu.. cam TIANG LETRIK, cam KAYU BALAK, KAYU API pun ada. :P "KALAU TUAN MENEBANG JATI, BIAR SERPIH JANGAN TUMBANG, KALAU TUAN MENCARI GANTI, BIAR LEBIH JANGAN KURANG" :) ceh.. berpantun la plak.. hehehe.. sebenarnya aku nak perli orang tak boleh tersurat, kena la.. tersirat sikit sebab salah satu pelakon yang jadi model dalam video klip ni seorang datin yang invest untuk video klip REO, jadi tak boleh cakap lebih2 pasal datin, takut disalah ertikan dan aku takut kena BAN! masuk sarawak. Peergghhh...!! powerful jugak datuk dan datin ni kat sarawak ok. *wink :P . Berbalik pada model laki ni... dalam video klip ni aku jadi DATUK, laki pada DATIN dan model ni plak jadi SKANDAL dia. Model laki ni memang pure dari INDIA, nak kata cam SHAH RUKH KHAN, hmm... tak pandai pulak dia berlakon, nak kata HITRIK ROSHAN aaaaa... six pack dia sama la.. cuma muka hitrik putih lagi kot so paham paham je la.. model laki ni muka dia color apa ok. :). Nama dia CHIRSTOPER nama manja CHRIS. sepanjang aku buat video klip dengan dia cakap ORANG PUTIH je memanjang.. terasa cam dok kat london je *wink! :P, tapi aku suka dia.. dia ada sifat confident, ingin belajar, dan komited pada keje dia.. tu yang bagus pasal model ni.. kadang kadang aku terfikir jugak kenapa orang kita tak macam tu? hmmm.. dalam video klip tu aku kena bawak POSCHE BOXTER gempak tu.. JAKUN aku kejap.. tapi yang bestnya.. DATUK kasi aku bawak kete tu cam kasi bawak ISWARA je.. hehehe.. apa lagi aku belasah je la.. terasa macam kete sendiri plak hahahaha.. :P kita orang shoot kat tempat tempat sekitar sarawak ade yang dekat pantai.., kat lorong hutan, bandor , dekat lapangan terbang dan bla..bla..bla... cuma masa shoot kat pantai tu nasib baik tak kena SERBU, aku ada 2 bouncer datuk kasi suh jaga aku sebab satu kampung turun nak tengok aku buat video klip waaaahh....!! terasa cam AHLI POLITIK je ala WAKIL RAKYAT.. cam tengah BERKEMPEN. :) yang pasti.. semua keje selesai dengan jayanya.. insyallah aku akan sambung VIDEO KLIP ni.. di BALI INDONESIA kata datin tu la.. macam kata DAVID TEO lagi.. "TAK JANJI TAPI PASTI" p/s : ari tok kamek klaka sawak sikit jak, kamek mok mintak maap da orang orang yang terasa da tulisan kamek tok, mun da yang baca, yang nangga tulisan kamek tok kelak, yang marah, kamek mintak maaf sekali lagi aok. kamek sik pande bulak orang.. jujur kamek madah, semua bena, sik riso kamek polah pa yang kamek nangga jak. sik mok marah tuhan marah ya.. hehehe.. :) ( bahasa sarawak tah betul tak tidak aku bedal je tu ) *wink!
Zed Zaidi Zed Zaidi Author

40 ulasan:

  1. pergh! best tu POSCHE BOXTER! huhu almaklum lah kami2 ni belum tentu boleh sentuh. tengok pon jadi la. sedap ke lagu si REO tu? agak2 kalau ada kat youtube bagitau la ye. nak jugak tengok videoklip tu. Nak tengok sembilu, sembilu dah abis. Nak tengok julia juli pon dah tak de. hihi. tengok videoklip pon jadi la. haha

    p/s: kenapa la ending julia juli macam ape je.

    BalasPadam
  2. hahahah..ya ktk sik soh kmk jadi model ya.. kuikuikuiukuiii~


    sik pa tulis jak.. sekurangnya org taukktk sik puas hati..kahkahkahka

    tapi kmk pun sik pandei bulak koh.. mek rasa geram jakkkk sikk da rezeki jumpa kitak.. even kita g kampung kamekkkk .. huhuhu


    yerr,..nang bena kah model² ya sik brapa pandei lakon..hahahah~ tedahh sidaknya kitak anok.. tp sik hal lah atleast nya blajar gik kelak bahh...sik sabar mok nangga videoklip ya kelak.. yihoooo..

    BalasPadam
  3. hihi..nice effort kitak mok kaka sawak ya...
    heheh..kiyut jak bunyi..
    gine tek? mok kenal ngan kakak mek x?haha

    BalasPadam
  4. wow. ko jadik DATUK ?

    hebat2. xpenah ag tgk ko bwk watak datuk.

    ngehehe.

    rambut ko dorg kasi kaler2 cam uban ke?

    yelah nk bg feel datuk skit.

    tp datuk2 skg suma rambut itam dahhh

    BalasPadam
  5. datuk skang datuk moden...lagi hitam rambut lagi banyak la bergayut kat bulu kaki....oopsss...sekadar berbasa basi...

    BalasPadam
  6. prinssspelise.. bukan takat datuk je gitu.. datin² suhh siap letak anak ikan dalam aquarium.. haahha~!

    BalasPadam
  7. ok la klaka swk ktk yaa...kena berlatih selalu..ha3...

    BalasPadam
  8. hehehe pandai lah 2... berlatih selalu.. pandai la nanti 2 kang.. jadi datuk.. emmm dapat lak isteri yg curang... heheheh .. watak yg mencabar jugak lah wpun video klip.. hik3

    BalasPadam
  9. wah..best la tengok u ckp sawak...i nak blaja tp lum sempat...nama je hmate sawak..huhuhu...apa pun semoga u terus maju...selalunya org yg ckp jujur mmg x disukai...

    BalasPadam
  10. kereta mmg gempak...tp lama dah xdgr org gunakn perkataan JAKUN....hehehe

    BalasPadam
  11. hahahaha...ni kalau jadi student lagi bagus...panjang tol esei ni...bestnye gi sarawak....waaa...bawak kete mahal...mesti best kan...tapi2 kan...nape datin nak skandal ngan org yg laki tak cute dari laki die...wahahaha...

    BalasPadam
  12. Rumah Zed menarikla. Jemput lawat blog saya juga ya sudi-sudikan...........Nasib Zed bukan Zen dekat sama tu patutla suka Jepun...KIta serupala. Tak percaya cubala lawat blog.

    BalasPadam
  13. aie... best ada jak ktk pergi kuching... i wish i was going there as well... kmk rindu mok balit rumah... dah dekat nak setengah tahun di KL tok... tapi, sik apa. cuti sik lamak agik juak :)hahaha... part kenak serbu org kampung ya lawak... ada rasa kedak barack obama sik? ;p hehe... sik selalu, bah, artis pergi sarawak polah video klip :)

    anyway, all the best in your career! :) semoga ktk diberkati Allah SWT sentiasa, amin...

    BalasPadam
  14. adoiii pening haku, sume pakat2 ckp swak neh.. tolong kamekkk.. aikss. aku pun dah tercakap swak hahahaha..

    BalasPadam
  15. zed, suka baca u punya blog...ayat yg simple n senang nk paham...hehe..keep it up..i will support u always.

    BalasPadam
  16. hahaha..dulu ko belakon citer sembilu memang cam kayu pun..adeh..aku harap ko dapat pilih drama2 yang berkualiti di masa hadapan..gewd luck

    BalasPadam
  17. kacak kitak klaka sarawak..iboh manas..(aku pon taw nih je slame dok 3thn kat cni..tataw la btol ke x..*wink)

    BalasPadam
  18. zed.. buat video klip " kukukakimu" hahahahah!!

    oii.. ktk jangan lupa kelak datang july jom heboh lagi kat kuching..

    BalasPadam
  19. betul ke ni Zed Zaidi...wahhh seronoknyer.. Sueda follow yer. Kalau ada masa, jemput la mengpolka dotkan diri di blog saya..(^^)

    BalasPadam
  20. hye zed..wahh..finally i found ur blog..dh lama suka since u menang hero remaja lg..feel free to view my blog tau..SUKA!!!

    BalasPadam
  21. yo bro..
    cool babe.. baru first time bce blog nih, rs cam best.

    bagos la online diary nih!!

    BalasPadam
  22. uii..terer nya cakap sarawak..

    BalasPadam
  23. agak2 lahh kan bRo...
    top speed brape hg tekan tiMe merembat kete boxster tUhh? hAhaaa:D

    BalasPadam
  24. zed penah belajar wat essay yg ader perenggan x?hoho larikssss

    BalasPadam
  25. Ahaha..
    Zed zaidi klaka swk..
    Bla gik mok dtg Swk?
    Ada msa dtglah ke Miri K..
    He3

    BalasPadam
  26. boleh tahan kakr sarawak ya. mok kelas tuisyen? km boleh berik. haha

    BalasPadam
  27. skali lg...lawak sgt2..hehehe
    Sarawak mmg best!!!

    BalasPadam
  28. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  29. yo la zed...sakit mato haku baca blog tadak perenggan ni..hik3x.. jgn marah zed.. ni IKHLAS bagi kritikan menbina utk zed..

    BalasPadam
  30. Salam.

    Kamek tok org malaya (semenanjung), tapi pandei juak lah klaka swak. Al-maklum, hubby mek org sitok. Kitak mun selalu di embak klaka, lamak2 pandei bah

    wish u all the best ...

    BalasPadam
  31. ok lah ya zed... kenak blajar byk gik bok pass abis... hik hik hik...

    BalasPadam
  32. leput ati mok tetak dah mbaca apa d kakar ktk suma tok eh hehe.. bha zed kakar gik sia ok bha

    BalasPadam
  33. haha....pande nya kakar srawak eh..gud try bro!!

    BalasPadam
  34. senang jak kaka sawak,sik susah.p..kitak molah video klip kat sawak kat sini?kamek dah mula minat ngan kitak...hihihihi.....

    BalasPadam
  35. hye..not bad zed..slmt mju jya..direct swak yg u gne..kihkihkih ;p

    BalasPadam
  36. yah , kaka sarawak indah kitak tok . haha :D
    tok mesti dah paham gilak ngan bahasa sarawak ouwh :D

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!