= TERKINI=
Perkembangan semasa..

TIPS CINTA ZED ZAIDI? ( TIPS KETIGA )

Sini ada TIPS CINTA yang aku dah buat lama banyak save dalam handphone je aku tulis melalui pengalaman dan penjalanan cinta orang lain depan mata aku kalau korang pengguna DIGI korang boleh ON kan melaui SMS taip je ON TIPS ZED dan SEND to 2000 nanti dapat lah TIPS ZED every week!. :)

  1. Seni mempertahankan cinta berkekalan - keikhlasan dalam mengizinkan pasangan membuat sesuatu pekara kerana dia pasti balik dengan lebih mencintai terutamanya lelaki.
  2. Kenapa pertengkaran itu menyakitkan ini bukan kerana apa yang di ucapkan tetapi bagaimana kita mengucapkan sesuatu pekara itu. it's what we say, but how we say.
  3. Kebanyakan pasangan bertengkar kerana sesuatu pekara dan tanpa di sedari dalam masa 5 minit mereka akan bertengkar pula kerana apa yang diucapkan semasa pertengkaran.
  4. Cinta itu mengharapkan balasan, kehendak itu timbul balik sifatnya kerana manusia kalau bercinta tidak hanya memberi tapi ingin juga menerima.
  5. Elakan sifat cinta yang kadang kadang menguasai kekasih itu hanya untuk dirinya sehingga lupa akan kebebasan individual pasangannya, ini sangat negatif.
  6. Cinta dapat membuat kita melayang tinggi di langit biru, yang dipenuhi oleh awan penyejuk hati namun, terkadang cinta jua membuat kita menjadi insan yang terbelenggu
  7. Cinta bukan hanya rayuan gombal, tapi cinta adalah kesahajaan hati cinta sebagai embun di pagi hari, cinta bagai panas di siang hari, cinta bagai bekuan ais yang takan cair.
  8. Cintaku untuknya telah aku berikan, rasa yang ada dihatiku telah aku tuangkan, semua yang ada ku persembahkan kerana cintamu telah aku ciptakan. Semua hanya untukmu seorang.
  9. Cinta memang indah, sekiranya ia dapat menyatukan dua insan, namun disebaliknya berlaku sang pencinta akan melalui hari harinya dengan kerinduan yang tiada noktahnya.
  10. Cinta itu boleh diumpamakan, bagai makan sambal belacan walaupun pedas hingga mengalir air mata, masih mahu dimakan jua, tapi awas jangan makan berlebihan nanti pedih hati kerana terluka.

"DREAM MAKES ALL THINGS POSSIBLE, HOPE MAKE ALL THINGS WORK, LOVE MAKE ALL THINGS BEAUTIFUL, SMILE MAKE ALL ABOVE WORK POSSIBLE" :)
Zed Zaidi Zed Zaidi Author

14 ulasan:

  1. Cinta itu boleh diumpamakan, bagai makan sambal belacan walaupun pedas hingga mengalir air mata, masih mahu dimakan jua, tapi awas jangan makan berlebihan nanti pedih hati kerana terluka.

    tempoyak lg sedaaap! HAHA:DD

    BalasPadam
  2. Hello Zed Zaidi!
    Long time x update.
    Now abg zed zaidi udah muncul kembali dgn tips cintanya yg ke-3. =)

    BalasPadam
  3. salam....asyik bagi tips manjang,tuan punya bdn dah guna lum tips ni.....

    BalasPadam
  4. Dalam mencari kejujuran harga sebuah cinta,gunakan MATA HATI dalam menilai kerana HATI TIDAK PERNAH MENIPU RASA,temu rahsia dari hati gunakan pula bijak akal dalam membulatkan jawapan untuk menjadikan pasangan kita sehebat hebatnya kerana kuasa cinta sama terik dgn panas matahari.Zahirkan ketulusan jiwa & rasa hati agar cinta yg di pilih tidak perlu kita sesali di penghujung ceriteranya....Jgn terlalu memilih pasangan kerana tersalah memilih ia akan menjadikan cinta itu gila..Sematkan di penghujung urat jiwa bahawa cinta itu ibarat AMANAH DARI SYURGA....:)

    BalasPadam
  5. cinta tue ibarat makans sambal veracans...tp smbal veracans tue kan busuk u ols..so tue cinta tue pun busuk ler...haha =p

    BalasPadam
  6. cinta itu buta...ramai yang tahu menyebutnya tetapi tidak tahu menggunakannya dgn sebetul-betulnya dan juga tidak thu untuk menyampaikan..jika tersalah sampai ia akan memberi kesan kepada individu itu sendiri

    BalasPadam
  7. Urmm for me,., CINTA sesama manusia ni takkan kekal,.,. tak kira laa mcm mana pun kita sayang org tu, akhirnya 'pergi' jua,., cuma apa yg boleh kita buat, melayani karenah org2 yg kita 'sayang n cinta' dgn sebaik mungkin utk mendapatkan keredhaan Allah,., sbb akhirnya kita sendirian juga dlm kubur,.,.so, mmgla kena jujur, setia, toleransi, taat, sabar, berbudi bahasa sbb itulah di antara amalan2 mulia yg disenangi semua makhluk,.,. tiket mendapatkan ganjaran dari Allah,.,.

    BalasPadam
  8. give your wishes support for our spm09..

    BalasPadam
  9. hoho..berbulan nk tggu next tips..hihi

    BalasPadam
  10. haih.. x abis2 tips lg ke? hmm, ala updet la citer2 baru... takkan sentimental memanjang... x rock aa camneh... hehehe

    BalasPadam
  11. "Cintaku untuknya telah aku berikan, rasa yang ada dihatiku telah aku tuangkan, semua yang ada ku persembahkan kerana cintamu telah aku ciptakan. Semua hanya untukmu seorang."

    bertuahnya org tu..

    BalasPadam
  12. ermm.. tak suke tgk u brlakon..tp penulisan u not bad.. boleh la i tgk.. =)

    BalasPadam
  13. dulu aku xpercaya cinta nie..bagi aku xde nme nyer cinta sejati...tapi skg nie aku dah jumpe ape itu "cinta sejati"..even sakit berkali2,sakit rindu..aku tetap cinta pada dia setiap saat..i found my truly love..hope kekal smpi ke syurga!

    BalasPadam
  14. sejak kawin nie..makin byk lak tips cinta ye ;)

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!