= TERKINI=
Perkembangan semasa..

mStar: Artis Dibayar Ribuan Ringgit Untuk Burukkan Kerajaan


PETALING JAYA: Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) Zed Zaidi mendedahkan terdapat segelintir artis dibayar puluhan ribu ringgit oleh parti politik tertentu dalam usaha menghasut rakyat membenci kerajaan.

Zed atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil,32, berkata, artis-artis berkenaan akan hadir dalam ceramah-ceramah anjuran parti politik berkenaan dan mereka akan diberi imbuhan yang nilainya melebihi jumlah bulanan ketika mereka aktif dalam dunia seni sebelum ini.

“Hasil maklumat yang kami peroleh, artis-artis yang cenderung kepada parti politik tertentu dengan menyertai ceramah-ceramah mendapat imbuhan berlipat ganda berbanding ketika mereka aktif dalam bidang seni.

“Jumlah pendapatan itu mencecah puluhan ribu ringgit sebulan bergantung kepada banyak mana program ceramah yang mereka sertai dalam masa sebulan,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Khamis.

Sumber: mStar
  •  
  •  
Saiful Nizam Saiful Nizam Author

5 ulasan:

  1. memang benar bro...dorang suka2 ikut sj untuk duit, rakyat tertipu oleh parti politik yg tak bertanggunjawab ni..

    BalasPadam
  2. Salah satu statement BIAS dari Presiden Seniman tehadap artis berpolitik yang menyokong pembangkang, disiarkan dalam rancangan DIVA TV1, 28 April 2013, 12.18pm. Isu yang digunakan ialah "BAYARAN" yg lumayan dr pihak pembangkang untuk berceramah politik.
    Artis yang menyokong kerajaan tak dapat bayaran? atau terlalu murah?

    Gunakan agama untuk berpolitik.. Salah ke? awak tak pernah belajar Sirah dan Hadis2 Nabi Muhammad SAW ke? atau sekurang2nya ambil tahu?

    Zed Zaidi, alasan awak terlalu basic dan pembaca/pendengar dapat menilai tahap pemikiran awak yang mewakili Seniman (kerana awak bercakap di dalam kapasiti Seniman) serta ke mana hala tuju Seniman yang di tadbir oleh pemikiran seperti ini.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Brother zed, awak cuma seorang seniman dan mewakali semua artis2 sepejuangan mencari rezeki yg halal. Sebsgai umat Islam kita tidak harus memburukan atau cuba tsbur pasir dlm periuk nssi orang lain, lagi2 dari golongan artis seperti awak. Masing2 ada pemikiraan dan pilihan sendiri, hak masing2.

    BalasPadam
  4. Stick to entertainment and a responsible president for seniman. Leave politics to the politicians. Draw a line of what and who you represent.

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!