= TERKINI=
Perkembangan semasa..

WHY DO SO MANY PEOPLE FALL IN LOVE WITH THE WRONG PERSON?

The question to ask is not if i feel that i'm really in love but rather, is the love i feel the kind of love on which i can build a lasting relationship or marriage?
Zed Zaidi Zed Zaidi Author

61 ulasan:

  1. "teori matematik, seseorang seharusnya bercinta/couple dengan sedozen orang sebelum menemui pasangan yang boleh dijadikan pasangan hidup sejati.." dats y there're so many out there yg bcinte ngn org yg salah sblm jmpe 'right person'.. think encik zedzaidi..! u matured enuff to think bout it.. xde sape lm dunie ni dlahirkn xde psngn. kite as a 'hamba' DIA je yg tolak jodoh yg dah ditentukan..jz need a little bit time & 'sabar' je sikit.. for all dat.. sume dah diberikan depan mata.. tgl nk titi ajek.. salah langkah jatuh bgolek ke bwh tp life must go on... blaja dr ksilapan.. :) tata!

    BalasPadam
  2. lebih baik memiliki cinta daripada memiliki semua bintang di langit. kerana bila bercinta jangan kata bintang.. bulan juga milik kita!

    BalasPadam
  3. teori matematik? Is it really true?..I dont think so
    ...kita pi versi bahasa melayu ler sebab saya jenis yang suka memperkasakan bahasa melayu, bahasa inggeris cuma bahasa kedua ( sorry terbebeal sikit lak kat sini hehe )
    balik pada topik, sebetulnya manusia ni ada macam2 ragam dan permintaan.Apabila kita kata kida dah jatuh cinta head to heel (:) tapi tak berakhir dengan alam perkahwinan, antara sebabnya manusia tu RASA pasangan cintanya itu tak memenuhi CITA RASA nya. Manusia ini mempunyai banyak permintaan and juga tanggapan,apa kata kita terima saja pasangan kita seadanya..Jika kita bertemu dengan seseorang yang pada nilaian kita " TIDAK BAIK"..kita kena nilai diri kita juga. Semua perkara boleh diperbetulkan bukainya CERAI, TALAK n seumpamanya. Talak itu jalan terakhir setelah semua usaha di buat tak berjaya, prosesnya ialah dua pihak..omputeh kata" TO TANGO NEED TO PERSON INVOLVED "..Nilai semula kita umumnya jatuh cinta berdasarkan apa? bersandarkan rupa atau bersandarkan wang & kekayaan? atau ke dua2nya sekali? malanng sebetulnya..Jarang manusia mengejar seseorang lain kerana kecantikan dalaman nya.
    berbalik topik asal.pasrah pada jodoh..jika sampai kini masih tak bertemu pasangan un tuk dijadikan isteri or suamai, itu bermakna orang yang terbaik buat kita tak wujud lagi...sangat mudah..buat jiwa tenang...ingat ler PENCIPTAMU wahai kawan, pasti jiwa tenang. cuba lah.

    BalasPadam
  4. cintai orang yang cintai kita...susah tak nak cari yang macam tu?

    sebenarnya semua benda yang jadi bukan kita yang duga...kalau kita rancang secantik mana sekalipun belum tentu dengan izin Allah semua tu berlaku bukan?

    BalasPadam
  5. hi zed.. thasha nie.. sy dapat rasa ape yang awk rasa.. and sy sedang lalui ape yg awak rase.. sy setuju ngan awak, sy sering mempersoalkan diri sy sendiri.... why we, as a very loyal person always found the wrong person?? kita ke yg terlalu lurus dalam mengenali cinta? ataupun kita ke yang sebenarnya xtau erti cinta?


    kadang2 sy rase betul2 fed up nak bercinta.. rase cam sy nie bodoh sangat.. kita da btul2 syg kat seseorang n then die langsung x hargai kite...bagi sy, bila dia da hilang kita barula dia nak menghargai kehadiran kita! tapi sy selalu ingat kan diri sy, walaupun kite selalu jumpe orang yang salah, n orang yang kite sayang tu x pernah langsung nak menghargai kehadiran kita, tapi sy berpegang pada satu ayat.....

    KITA TAK PERNAH RUGI DALAM BERCINTA... kenape sy cakap mcm tu? sebab kita da bagi all the best untuk die... tapi dia yang rugi sebab x pernah nak hargai sume kasih syg, perhatian and cinta yang kita beri...

    nnt la.. kalau awk senang and berminat nak borak2 ngan sy, lawatla blog sy.. kite akan bercerita mengenai nie lebih pnjg lagi...

    friendster-nornathasha@gmail.com
    blog -www.nathasha.blog.friendster.com

    facebook-nurina_nathasha@yahoo.com

    jaga diri baik-baik.......

    BalasPadam
  6. zed itulah namanya dugaan hidup..insyallah jika kita sentiasa berdoa dan meminta petunjuk allah insyallah kita akan jumpa orang yang akan membahagiakan kita dan akan mencintai diri kita seadanya....bersabarlah k dalam menempuhi kehidupan kita yang berbagai dugaan..ada gembira ada sedih

    BalasPadam
  7. We met the wrong person so that we dont do the same mistakes when we meet the right one.. LOVE can die but u r the one who is responsible to keep it alive for as long as u want.. how? sincere,honest,give and take,tolerate,accept the person for who he/she is,patience and the list goes on and on~ =)

    BalasPadam
  8. "LOVE can die but u r the one who is responsible to keep it alive for as long as u want"
    uhh i really love dat words..but klo kiter je yg usaha for dat no use jgk aite?

    BalasPadam
  9. If you love someONE, let it go. If it comes back to you, its yours forever. If it dosent, then it was never meant to be. :)

    BalasPadam
  10. WRONG PERSON???.....
    there's no such thing...
    something that u should know...love is a gift from ALLAH...we can't even choose the person that we're in love with...so how come that it be a wrong person...we don't called it a wrong person...because that's not even love...that is juz some attraction...when it don't fit for each other...it's mean the attraction is gone...that's all...

    If you love some one because you think that he or she is really gorgeous ...
    then it's not love .. it's ~ Infatuation ~......

    If you love some one because you think that you shouldn't leave her because others think that you shouldn't ... then it's not love.. it's ~ compromise ~.......

    If you love some one because you think that you cannot live with out her touch ....
    then it's not love .. it's ~lust~......

    If you love some one because you have been kissed by her ...
    then it's not love.. it's ~ inferiority complex~......

    If you love some one because you cannot leave her thinking that it would hurt her feelings ..
    then it's not love .. it's ~charity~....

    If you love some one because you share every thing with her ...
    then it's not love... it's ~friendship~...

    but if you feel the pain of the other person more than her even when he/she is stable and you cry for her ... that's ~LOVE~ =

    if you get attracted to there people but stay with her without any regrets...
    that's ~LOVE~

    If you let her go knowing that he/she has to go but he/she doesn't want to ...
    that's ~LOVE~

    sincerely,
    -RAFFLESIA-

    BalasPadam
  11. blaja mcintai org yg mencintai kita kerna sudah yakin n pasti cintanya utk kita daripada mencintai org yg kita tak pasti hatinya untuk siapa... bila kita mencintai org, sayangilah dgn separuh hati bukan sepenuhnya kerana jika terkecewa kelak, kita masih ada separuh hati lg yg dpt mengubat kekecewaan.. opss... terlayan jiwang lak.. hehehe. be strong bro zed..!

    BalasPadam
  12. seblum jumpa yg terbaik kite kena jadi yang tebaik.. lagi pun cinta macam budak baru lahir belajar sesuatu.. seblum dapat beljar jalan dengan betui banyak kali jgak dia jadi dan bangun semula..hehe

    BalasPadam
  13. IT'S BETTER TO LOSE A LOVER THAN LOVE A LOSER RITE...

    BalasPadam
  14. btol 2...asik2 jumpe gn sum 1 yg salah jerk..
    sume x jujur n cinta plastik..buhsan dgn cinta plastik nie sume..tlg la wahai kaum lelaki.. be honest 2 ur self n others...

    BalasPadam
  15. cinta tdk akn dtg kepada seseorg yang mencarinya..maka hentikan lah mencarinya..jika baru putus, fokuslah kepada diri anda dahulu.

    mungkin kta sengaja dipertemukan dgn insan yg slh seblum bertemu dgn insan yg berbetul,agar kta bersyukur dgn ptemuan yg bermakna itu tiba kelak.jika kta prnah mmpunyai hubungn percintaan tetapi putus ditengh jln, permulaan, atau penghujg, sebenarnya pasangan itu bkn sesuai & baik utk kita..pada masa akn dtg kta akn bertemu sesorng yg kta cari slama ini..jika sudah ditemui syngi & hargailah..jika keliru ikut lah kata hati kerna kata hati sentiasa betul..

    BalasPadam
  16. Seni Cinta Sejati

    Ramai orang percaya bahawa cinta tidak diikat oleh seni. Malah ada pujangga yang berkata bahawa cinta lebih tinggi dari segala peraturan. Pada hakikatnya cinta ada seninya untuk membezakan dari yang lain.
    Jika tinggi seni cinta itu, dan dipraktikkan seni itu, maka tinggilah nilai cinta itu. Sesungguhnya nilai estetika cinta tidak boleh dipisahkan dari nilai etikanya. Jika dipisahkan, maka cinta itu akan menjadi tempang dan buta.
    Berikut adalah seni cinta sejati utk dipraktikkan :

    Seni berfikir.

     Cinta sejati itu tidak buta. Cinta itu dikurniakan kepada makhluk yang berakal. Kerana cinta memerlukan akal bagi menilainya dari sudut mutu etikanya.

     Cinta itu bukanlah segala-galanya. Walaupun ia penting dlm hidup, iman yg penting dari cinta. Dengan adanya iman, barulah anda boleh mencintai dgn cinta sejati. Cinta juga perlu kepada akal kerana cinta tergolong kpd hal nafsu.


     Cinta perlu kpd pedoman atau peraturan. Tanpa pedoman, cinta akan buta dan meraba-raba. Cinta sejati tdk pernah menolak pedoman dan tdk lupa pada pedoman hidup iaitu, ISLAM.

     Cinta itu amanah. Ia bukan hak anda. Sebagaimana halnya diri anda, cinta juga adalah amanah. Tidak wajar untuk anda jadikan amanah untuk memusnahkan atau memungkiri amanah yg lain.


     Cinta sejati itu sifatnya total. Ertinya walaupun anda cinta kpd kekasih anda, ia hanya sebahagian dari cinta yang menyeluruh. Cinta sejati itu adalah cinta kepada Pencipta anda, cinta pada diri anda, cinta kpd bapa anda, cinta kpd masyarakat anda, cinta kpd agama dan pada masa yg sama cinta kpd kekasih anda.

     Kerana sifatnya yang menyeluruh dan total, maka cinta sejati akan menjadi adil. Ia meletakkan cinta pada yg berhak utk dicintai dan setakat mana patut dicintai. Ia tdk melebihkan cinta kpd kekasih saja hinggakan lupa pada cinta yg lain.


     Cinta sejati tdk perlu disebut. Ia khas utk anda. Ia bukan hak orang lain. Jika anda beri cinta sejati, ia tdk semestinya dibalas oleh orang yg anda beri.
    Tetapi anda tdk akan kecewa bila cinta tidak berbalas krn anda tahu anda bercinta di bawah naungan Pencipta, yang tentu membalas kebaikan terhadap cinta anda yg putih bersih.

    Seni Merasa
     Cinta yg anda nikmati sedikit demi sedikit berkat kesabaran itulah yg lebih membahagiakan anda. Anda tdk perlu gelojoh dlm cinta. Ini kerana jika anda gelojoh, anda mungkin seronok sebentar sahaja tapi merana sepanjang hayat.

     Merasa cinta sejati terhadap kekasih ialah mentakrif nikmat peringkat kedua, yg sederhana sifatnya, tdk melampau-lampau. Anda tdk terlalu terbawa-bawa oleh perasaan bila cinta anda sejati. Anda masih boleh membuat pertimbangan yg wajar.


     Jika kecewa bercinta, jangan hingga berputus asa, kerana rahmat Pencipta masih dikurniakan utk anda. Cubalah rasai betapa beruntungnya anda mengecapi nikmat-Nya yg lain, dan bersyukurlah kepada-Nya.

    Seni Bertindak
     Jangan mendahului ketentuan. Anda perlu banyak bersabar dlm bercinta. Bila sampai masanya anda akan dihalalkan untuk membuktikan cinta, barulah anda membuktikannya. Itulah cinta sejati.

     Jikalau anda bercinta sebelum berkahwin, layanilah sekadar shj. Yg penting ialah menikahi kekasih anda, itulah ertinya menerima cintanya, kerana nikah adalah ikatan cinta.


     Manifestikan cinta anda hanyalah setelah menikah. Berdoalah agar cinta itu diberkatiNya dan sentiasa mendapat rahmatNya. Pohonlah kepadaNya agar dikurniakan kepada anda nikmat cinta sejati yg tiada taranya.

    Cinta sejati, atau cinta suci itu tidak buta. Cinta ini celik dan kecelikkan cinta itu dapat mencelikkan pula yg lain. Cinta sejati tidak buta dan tidak wajar dikatakan buta. Cinta yang buta ialah cinta yg bernoda.
    Cinta yg buta itu segalanya buta. Buta tentang cara dan peraturan cinta, buta tentang tanggungjawab cinta, buta tentang hikmah cinta, malah buta tentang hakikat diri. Cinta yg buta itu cacat, kerana ia buta.
    Sayangnya ramai yg suka kpd cinta buta, membiarkan dirinya hanya dibawa arus geloranya, tersadai di celah akar pohon kecewa, lalu berkata “cinta itu buta”.
    Cinta sejati bukan seperti cinta Laila dan Majnun atau Romeo dan Juliet. Cinta suci adalah seperti Rasulullah dan Khadijah, atau Saidina Ali dan Fatimah. Maka, cinta yg paling agung hanya hamba dgn Penciptanya.
    ( Bacaria, 20 Nov 2004 )


    Maafkan sy, pd pendpt sy tiada istilah "fall in love with the wrong person" if sekiranya kita benar2 tahu apa itu "cinta" .Krn sifatnya yg total dan mempunyai seni yg tersendiri.

    Semua perkara negatif berlaku disebabkan manusia kini lupa hakikat sebenar cinta diutuskan, iaitu sebagai nikmat dan ujian utk menentukan tingkat keimanan dan ketakwaan manusia itu sendiri.

    Allah swt mengurniakan nikmat cinta utk menyelamat, mententeramkan serta membahagiakan manusia. Untuk mencapai tujuan itu, maka Allah turut menetapkan hukum cinta supaya kurniaan-Nya itu tidak disalahgunakan.

    Selagi hukum cinta ini dipatuhi, ia pasti akan kekal terpelihara dalam fitrahnya yg suci tetapi sekiranya peraturan ini dilanggar, cinta akan berubah menjadi sesuatu yg jijik, kotor dan menyeksakan.

    Peraturan pertama cinta ialah perasaan cinta perlu dibina atas dasar cinta kepada Allah swt. Kita dibenarkan mencintai sesiapa saja tetapi mestilah mencintainya kerana Allah swt.

    Seorg ibu boleh mencintai anaknya, rakyat mencintai pemimpinnya, isteri mencintai suaminya tetapi perlulah mendahului cinta itu kerana mengharapkan keredhaan Allah swt.

    Maafkan sy siapalah sy utk memberi pendapat, tetapi inilah bahan bacaan yg diperolehi utk dikongsi bersama2 dgn anda semua :-)

    Utk lebih memahami konsep jodoh dlm Islam, cubalah tonton Al-Kuliyyah yg juga ada di youtube... Apa yg telah diperbincangkan oleh orang2 yg lebih arif tentu tidak mengecewakan
    :-) insyaallah akan terjwb segala persoalan perihal "jodoh".

    BalasPadam
  17. "Hargai cinta anda, mahalkan sedikit harganya, agar apabila anda merelakan ia dibeli oleh seseorg, dia amat-amat menghargainya".

    "Nikmatilah cinta dalam bentuknya yg teristimewa- perkahwinan!!"

    (Dr. Hm Tuah Iskandar al-Haj)

    "Cinta itu amanah, berilah hanya pada yg berhak"

    BalasPadam
  18. adeh...bunyi mcm org putus cinta jer...lek ler u..becinta ...dicinta...mencintai adalah naluri semua org...tp biar berpada...lebih2 lg bcinta sblm kahwin..takut nanti memakan diri plak...eheh..
    cinta itu ikhlas...cinta itu sabar...cinta itu waras...cinta itu redha...
    so if u ikhlas, sabar, waras & sentiasa redha ngan ketentuanNya...insyaallah, cinta u cinta sejati....
    okey u..tak k..daaaaaaaaa

    BalasPadam
  19. & 1 more thing u....kita kena ingat hanya Allah yg mengetahui apa yg terbaik tuk hambanya...so dont berhenti pray & berdoa...dont push ur self too much...dont think too much...its tak baik tuk kesihatan rite?okey u...tek k ....daaaaaa

    BalasPadam
  20. bkn bercinta pada org yg slh..tp kita sendiri yg corakkn cinta itu..baik ia..baik la jadinya..

    BalasPadam
  21. Love cures people, both the ones who give it and the ones who receive it.

    BalasPadam
  22. hmmm...ni zed zaidi ka??cm xcaye jek..
    sy xbrani nk ckp cz sy sndri spnjg hidup ni xpnh brcinta...well as u now..sbnrnye dlm islam dlarang brcnta sma skli wahai cik abg oi..islam suh kite trus jek mminang org yg kte suke tu n brcnta slps kawin adlh lg manis drpd brcnta sblm kawen...nape islam lrg kte brcnta b4 kawen??
    ini disebabkn(ceh ayt nk poyo gler)tuk elak drpd mksiat..n scra logiknye lakikn ni cpt bosan kalo dh tau sume benda psl isteri die b4 kawen ape die nk tau lg lps kawen..xde thrill lar..kan bes kalo kter dpt tau kbrukan n kbaikkan die afta kawen..bru timbul prsn grm n mrah n mnyesal n syg n apprciate sume tu..tu bru namenye khdupan..haha..so kalo abg zed ziadi dh suke kat pmpuan tu wat smbhyg istikhara mntk dpt ptunjuk...pastu trus msuk mminang jek..payah noh...n jgn lupe doa ari2 mntk cpt dpt jodoh..kalo jodoh xsmpi adlh lar tu hikmah dsbliknye...sume prkara brlaku ade hikmahnye..jgn pts asa brdoa..tu jek..
    settle abis cter..
    k lar bang sori ar kalo nsht ni cm xbrgune sgt...sy ni mude 11taun lg drpd abg..pmpuan plak tu..xpnh brcnta plak tu.xde hak nk bg cmmnt..
    k lar daaaa...

    BalasPadam
  23. never could agree more...another facts of life..

    BalasPadam
  24. cinta hadir dgn sendirinya....bkn dipaksa atau di suruh...

    BalasPadam
  25. Soal jodoh ni tuhan yg tentukan.... cuma cepat or lambat je. kalo kite bercinta bagai nak rak pun, in the end belum tentu kite kawin ngan org yg kite bercinta tuh. Zed jgn risau la... bile tibe masanya jodoh Zed sampai, xyah bercinta pun tau tau je dah nak kawin tapi mesti la ader usaha kan, xkan nak tunggu semua turun dari langit. Biasa la x semua yg kite nak itu kite bleh dpt sbb kengkadang tuhan dah tentukan bukan hak kite. aper pun Zed kena caya yg Pompuan Yg Baik Adalah Utk Lelaki yg Baik. Insyaallah.... Sabar ek.... Doa ngan Allah moga dia buka jalan

    BalasPadam
  26. we will meet the wrong person first before we meet the right one... when we meet the wrong person..we learnt that we havent found the right person yet... it's not that easy suf to kno if that sum1 is the right person... esp the fact that Allah always let us meet so many people we can be fall in love with... in the end...he will take them away from us..becoz he knows wat best for us... if sum1's taken from us...or they go for sum1 else..it's not bcoz ur not too good for them...but becoz they're not good enuff for us.... sum1 else will come along... As a friend ..im sure u will find someone who will understand u better...n be there for u thru the good n bad times...but jgn menunggu jugak.... kena usaha... :o)

    p/s: yang penting Intan tetap RoX! haha

    BalasPadam
  27. cinte itu buta..cari ar cnte dgn mate hati..bukan mate kasar.. niat kne btol beb..

    BalasPadam
  28. hai zed.... saya faham apa yg awak rasa.... memang kadang2 kita tak faham kenapa kita jatuh cinta pada orang yang bukan untuk kita.... dan kenapa kita tak sesuai dengan dia.... masalahnya bukan salah takdir... cuma mungkin salah kita tak menunggu untuk orang yang lebih sesuai dengan kita.... mungkin kita tersilap masa dan mungkin orang yang kita sangkakan jodoh kita itu... sebenarnya merupakan petanda yang kita akan dapat lebih baik dari dia... cuma yang penting ...kita perlu sabar... anyway saya satu quote untuk awak...

    "How can I say goodbye to someone I never had? Why do tears fall for someone who was never mine? Why must I miss someone I was never with and I asked….. Why I love someone whose love was never be mine…..and why can’t i just tell what has been written in my heart…”

    BalasPadam
  29. wow manyak nye comment..coment2 nie pon kite leh jd kn panduan

    BalasPadam
  30. cute2star
    sebenarnya cinta itu tidak jauh dari kita kerana ia datang dari hati .biasanya perwatakkan kita akan melambangkan bagaimana pasangan kita

    BalasPadam
  31. cute2star
    kita selalu tersalah mencintai kerana manusia selalu tidak bersyukur dengan apa yang di tentukan allah untuk dirinya. malah mahu lebih dari itu. sedangkan allah lebih tahu apa yang selayaknya untuk diri orang itu

    BalasPadam
  32. hai,zed...relaks lah zed, bukan u sorang jer yang merasakan semua ni...Allah itukan Maha Kaya.Think positive k.Ingatlah, sesuatu yang berlaku itu ada hikmah di sebaliknya tau.....dan kite juga kena tau bahawasanya, tidak semua yang kita rasakan baik, akan membawa kepada kebaikan. Percayalah, Tuhan itu Maha Kaya....Berdoalah....ajal maut, jodoh pertemuan semuanya telah di tetapkan. Kalau u rasa rasa sedih sebab bercinta dengan salah orang itu silap. Sebenaranya, orang itu ang patut bersedih.Dan palign penting u harus tau Tuhan inginkan yang terbaik untuk u.....pray alway's

    BalasPadam
  33. mana tahu Allah ada sesuatu yang tak didugakan
    untuk zed so just see and wait .......dont give up .insyahallah zed akan dapat yang lebih baik nanti

    BalasPadam
  34. Sebagai insan biasa, kita tak boleh tahu apa yang ada dalam hati seseorang, walau betapa banyak kita menduga, walau betapa banyak kita bertanya, kita masih tak akan tahu. Walau kadang kala kita rasa kita dah tahu, tapi kita tak akan dapat pastikan sama ada apa yang kita rasa kita tahu itu benar. Walau dia memberitahu kita yang apa yang dia katakan itu benar-benar datang dari hati, tapi kita pun tak akan pasti sama ada itu benar atau tidak, kerana selama-lamanya kita tak akan ada kuasa untuk memastikan yang ia benar. Apa yang mampu kita lakukan adalah menerima seadanya dan percaya dengan apa yang dapat kita dengar dan lihat setelah berfikir dan membuat keputusan. Dan berusaha sedaya upaya untuk memastikan apa yang kita percaya itu benar-benar menjadi kenyataan. Apa sahaja yang berlaku selepas itu tak perlu disesali kerana kita telah berusaha.

    BalasPadam
  35. kalau nak cari pasangan jangan cari yang memandang kemewahan harta .pangkat atau nama sebaliknya cari yang sederhana dan boleh menerima diri kita seadanya kerana ia memudah membuat kita bahagia

    BalasPadam
  36. hi zed...im new here...dari spura, well jgn putus asa jika kita gagal..ia memerlukan kekuatan diri untuk menerima ape jua cabaran dlm bercinta. Setiap yg pergi ada hikmahnya so bila kecewa sekali bukan bererti kita gagal selamanya...

    BalasPadam
  37. why do so many people fall luv with wrong person? mmmm.....is hard to say.. but mostly they are still do not know what the exactly meaning of love.... bcoz of dat, they always fall in luv even though with the wrong person :)

    BalasPadam
  38. sbnrya,ALLAH pertemukn kte ngn org yg slh ade sbbnye..ALLAH nk bg kte mr/miss right yg jauh lebih baek dr org2 yg tlh diberikn..tu sume dugaan..kn ade pepatah bhw ALLAH sengaja turunkn hujan,buknnye utk menghlg matahari tp ALLAH nk hadiahkn kte pelangi..so,abg kena larh bersbr..satu ari nnt mesti abg akn jumpe gak miss right yg tlh ditakdirkn utk abg..so dlm mse tuh abg persiapkn diri utk jadi org yg lebih baek..buknkah org tua2 slalu kate pompuan yg baek hanyalah utk laki yg terbaek..well,semoga abg berjaya mencari miss right..maaflarh kalo merepek but if u look deeper,u will understand..gud luck,kay!!

    BalasPadam
  39. salam..yup, biasanya kita bertemu ngan org yg salah sebelum bertemu ngan org yg betul2 utk kita.sesiapa pun kat luar sana tau hakikat nya cam tu..putaran hidup manusia kan..
    sbnrnya ramai lagi org kat luar sana yg pernah lalui semua ini..so bak kat suami saya 'let the past die in peace'..;-)
    selamat maju jaya zed..

    BalasPadam
  40. sometimes i wish i had never met that someone, cos now i'm heartbroken and so easy for him to say sorry and leave. i wish i tak penah jumpa dia and tak penah feel the happiness he had given me cos now i am miserable. actually kalau nak cerita panjang ceritanya dan ada sebab kenapa semua ni terjadi..but i percaya ada sebab kenapa Tuhan jumpakan i dengan dia..bukan saja2.

    BalasPadam
  41. the answer is... rambut sama hitam, hati lain2. meaning that kita jumpe dan jatuh cinta ngan seseorg tp x sesuai..so berpisah.then kita jumpe lg org len..pun x sesuai, then berpisah. kita tgk diorg2 ni sama jek dr fizikal.. tp dr segi sifat, sikap, perangai, mentality, hati dan perasaan sumenye berbeza..susah kan kita nak carik org yg betul2 apa yg kita inginkan? sbb tu kita kena saling mengenali baru kita tau dia sesuai ke tak, serasi ke tak, ada mcm ciri2 yg kita nak ke tak..kalu kita dah jumpe the right person or jodoh kita, selalunye ia akan jadik mudah.dan selalu hati kita sendiri akan kuat mengatakan diala yg aku inginkan,diala yg sesuai,diala yg boleh jadik kita pnye soulmate.. boleh jadik kwn, kekasih dan suami/isteri dlm masa yg sama.. dan percayalah, segala apa yg berlaku ada hikmah disebaliknye.. kita sbg manusia cuma boleh berusaha dan berdoa spy Tuhan menemukan dgn org yg baik utk kita.. tp Tuhan lebih mengetahui..so bertawakal je la ok. salam...

    BalasPadam
  42. macam mana perasan jatuh cinta 2.. serius aku x pernah rasa jatuh cinta walaupun umu aku dah 23 tahun

    BalasPadam
  43. jatuh cinta sakit, putus cinta lagi sakit~
    mcm2 dugaan cinta nih, kdg2 kt dah buat our best,
    tp org tu bleh plak pg curang kat org lain~
    pura2 pun byk sgt dlm r/ship..
    sakit jantung aku kalo igt~~

    BalasPadam
  44. MEET WRONG PERSON, ARE ONE STEP CLOSER TO THE TRUE LOVE ;)

    BalasPadam
  45. nisha@farhatunisa from kluang10 Mei 2009 pada 8:47 PTG

    npe abg z temenung jerk....nk adik temenkn kew......

    BalasPadam
  46. bckp psl chenta nih...
    kdg2 biler kita nih setengah mati suke kt seseorang tuh tp org tuh wat derk jer kt kite kan sdgkan kita da wat sehabis baik utk layak jd miliknyer pdhal dirinyer x plak menganggap kita sbgitu. Justeru itu, adlh lbih baik utk menyerahkan cinta abadi kita pd Yg Maha Esa...
    Tp ader jugak yg mengatakan kalo org yg kita x bkenan di hati tuh suka kt kita bagai nk rak, maknenyer itulah cinta sejati kita yg kekal utk selamenyer...wallahualam...

    BalasPadam
  47. we cannot determine not to fall in love..sbb bile cinta itu dtg, tiada apa yg dpt mghalang, pernahkan kita terfikir kenapa kita boleh jatuh cinta/ minat pada seseorg itu sedangkan ada berpuluh/beratus org yg kita penah jumpa much more better than him/her? ianya sesuatu yg subjektif tetapi perasaan cinta itu dapat dikawal sebenarnya. tidak salah untuk mencintai dan dicintai selagi ianya tidak melebihi cinta/kasih kepada Allah..waullaualam..

    BalasPadam
  48. senang je.. cari yang sekufu.. [encik belajar kan pendidikan syari'ah islamiyah dulu2?]

    BalasPadam
  49. manusia tak penah puas dgn pe yg ada.......
    that why kte ni ske b'tuka2 pasangan......
    nk cari org yg btl2 syg kt kte mmg susah....
    mcm2 ujian yg dtg...
    tp tu lah yg mendewasa kan kte kan......??

    cme satu je....
    stiap kali nk syg seseorg tu....
    niat kte syg org tu adalah KERANA ALLAH TAALA.....
    insyaALLAH akn diredhai......
    aminn...

    BalasPadam
  50. bersyukurlah orang yang pernah bercinta, sebab ada orang yang tak pernah bercinta dan mengenal ertinya cinta..

    kiranya orang yang pernah bercinta dan kemudian dia dikecewakan.. dia berada dua langkah lebih jauh dari orang yang tak pernah merasa nikmat cinta..

    pendek kata bersyukurlah atas apa saja yang kita rasai, nikmati di alam yang fana ini.. itu semua dugaan dari-Nya.. Cinta yang Satu dan Abadi..

    BalasPadam
  51. jgn menyesali ape yg terjadi....
    jgn salahkan diri pd ape yg berlaku...
    mungkin itu smua satu ujian..
    boleh jadi ia kaca bukan permata..
    boleh jadi ia api yang membakar,
    bukan air yg mendamaikan....

    cinta pada bunga akan layu...
    cinta pada pokok akan mati...
    cinta pada besi akan karat..
    cinta pada manusia belum tentu kekal...

    smua itu hanya dugaan dunia...
    yg ni pergi yg lain datang...
    bunga bukan je sekuntum..
    malah macam2 warne ader...
    w/pun kiter suke mawar yg harum...
    belum tentu dia yg sesuai tok dihidu..
    mungkin bunga yg lain sesuai dgn jiwa..
    siape tahu kan???

    jap2.. encik zedzaidi paham x??? pandai2 la pahamkan k.... sori klo makin menyemakkan kpala ngan komen ni.....

    BalasPadam
  52. aku nak termuntah lah baca blog zed zaidi..macam bagus jer...

    BalasPadam
  53. Back to your ques...is the love u feel the kind of love on which u can build a lasting relationship or marriage...mmm...if u ask me...I juz wanna be with someone who can makes me happy & makes me feel loved every second, every minutes & everyday. If u can feel that kind of love with that person...means that the luv u feel can last for eternity ;)

    and one more thing..sure u pernah dgr ayat ni kan....

    "In life when you have to make a choice between, the one you love and the one who loves you, choose the one who loves you. Because u can learn to love someone...but u cannot teach someone to love u"

    semoga u akan jumpa cinta yg sejati ")

    BalasPadam
  54. selalu percaya dan yakin setiap lelaki yang baik akan diberikan pendamping yang baik, begitu juga dengan wanita yang baik akan dianugerahkan dengan pelindung yang baik..

    tapi jangan pernah berhenti berharap dan berusaha mencarinya, kerana jika cinta yang diinginkan maka cintalah yang akan kita dapat..

    pasti ada seseorang di luar sana yang terbaik buat kamu, jangan terlalu takut tak bertemu kerana Tuhan Tidak Pernah Memungkiri Janjinya..

    BalasPadam
  55. ....... ///// .......
    .......(^_^) .......
    ..o----( . )----o ..
    ........./..............
    ........................

    Pass this hug 2 all of
    ur friendz and back
    2 me, c how many
    u get back!

    1-5 HUGS....u r on
    someone's mind!

    5-10 HUGS...Someone
    likes u!

    10-15 HUGS.. Someone
    wants 2 b with u!

    15-20 HUGS..WOW!
    u r really luved by al

    BalasPadam
  56. salam...best gak awak menulis ekh? asal xcuba tulis skrip? biras? dah kawen kew? pelik la awak ni...awak y slh plih makwe, blh tanye lg? istikharah la bro...thats the way out!

    BalasPadam
  57. pengalaman lampau wat kiter semakin matang.. kadang2 takut jika benda y sama berulang..
    berserah pda YANG MAHA ESA..
    mak saya tak bg sy bercinta sbb takut sy terluka..sbb sy penah terluka..
    skunk sy happy bile ader mak ..
    bg sy tak perlu kekasih cukupa ader mak y setiase nasihatkan saya.

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!