= TERKINI=
Perkembangan semasa..

MAAF PADA YANG TERASA MELALUI BLOG ZED ZAIDI..

29 MAY 2009 - JUMAAT, 5.27 Pm Pulau Pangkor - updated blog Pakai Hp blacberry! : perggg... penat TOK!!!.. aku masih di lumut perak... shooting 24 episod for RTM drama "TERATAK MAHLIGAI" bersama pelakon ZIZAN NIN YANG SEWEL ( opss.. jangan marah zizan aku cuma gurau takut kang ada yang termakan hati lagi.. hahaha.. ) bagi aku orang tak boleh bergurau ni, orang yang tak boleh di jentik sikit, malah pandangan aku la.. dia seorang anak MANJA! *wink! , siapa lagi eh.. KAK CHIK, NISHAR DIR, ARASH, NADIA MUSTAPAR, DIAN P.RAMLEE, NABILA dan bla..bla..bla... lagi.. :)

HUH! sekian lama mengharungi... dugaan sebagai seorang artis dari KONTROVERSI, GOSIP, KRITIKAN dan bla..bla..bla.. , aku masih tetap tabah!. Nak jadi seorang ARTIS ni kena sanggup hadapi RISIKO.. sebab bila jadi ARTIS banyak CABARANNYA.., itu baru kita sorang je, belum kita BERKAHWIN lagi?, kalau dah BERKAHWIN nanti bertambah? tambah.. tambah! "tambah" la... cabaran dan dugaannya.. jadi, biar la kita belajar dari susah.. belajar lah terima kritikan.. bagi aku la.. kritikan ni bagus buatkan kita lebih matang, belajar dari kesilapan.. dan juga buatkan kita lebih PROFESIONAL! hah! kalau tak sanggup nak terima semua tu.. JANGAN LA.. JADI ARTIS!!! jadi je pegawai BOMBA ke? POLIS ke?.. betul tak? itu pun, kena kritik juga kalau buat keje lambatkan? GOTCHA!!! *wink! :P

Dah.. malas aku nak cerita semua tu.. bagi aku.. benda yang dah berlalu, biarkan ia berlalu.. aku mahu terus memandang kehadapan. Kalau semalam aku buat silap, hari ni takan berulang kembali.. dan semalam aku buat salah? lupakan!, mulakan hari baru hari ini! yey! itu lah.. sifat aku yang sebenar! hidup kena KEWL BEB! jangan nak jadi HERO! jangan jadi TAMAK dengan KEKUASAAN dan rasa DIRI BERKUASA BAI! takut menunjukkan kelemahan nanti.. PANAS BARAN! terkeluar ops!! malunya orang dah tau? huhuhu... kalau dah rasa DIRI BERKUASA! jangan terlalu TAKSUB dengan KUASA! sebab takut tergolong dalam orang-orang yang "SYIRIK" bagi aku ALLAH lagi MAHA BERKUASA! :) *wink!.

Hari ni aku rasa diri dalam keadaan tenang.. dan rasa releks sangat sebab takde tekanan lagi.. kalau ada , aku rasa bukan aku yang MENGISUKAN mungkin orang yang tak berapa BIJAK yang membesarkan isu ini! jadi biarkan. shu..shu..shu.. aku tiup supaya benda benda BODOH!!! di depan aku ni berlalu pergi.. sebab aku taknak jadi orang yang BODOH!!! melayankan pekara pekara BODOH!!! lagi.. :) argggghhhhhhhh...gggghhhhhh...!!!!!!!!, saje je jerit bagi tension hilang! hehehe.. :P *wink!

Aku nak mintak maap pada semua orang tak kira la.. orang yang aku tersebut nama sebelum ni .. orang yang terbaca, orang yang terkomen dalam blog aku... supaya dapat memaapkan kesalahan aku yang lepas dalam BLOG aku ni. Bukan aku sengajakan tapi tak disengajakan.. disebabkan aku ni penulis.. tahap beginner lagi! jadi maapkan la aku ye! hahaha... biasa la.. banyak yang aku perlu belajar dalam penulisan... sebab tu, aku belajar dari kesilapan.. sedangkan NABI ampunkan UMAT ini pulak kita manusia biasa.

Baru aku tahu.. ORANG POLITIK pun berkempen melalui BLOG hahaha... terasa kelakar pun ada..BUKAN PELIK? TAPI BENAR! kesan BLOG pada generasi sekarang sangat RELEVAN! jadi, pastikan korang ada BLOG! ZAMAN CYBER BEB!, dan dari sini lah.. aku baru tau.. KEKUASAAN BLOG ni macam mana, MENTOR BLOG aku adalah EIZLAN YUSOF.. aku masih berbincang nak kumpul dan buat KOMUNITI BLOG ARTIS nanti... bersama EIZLAN YUSOF.. insyallah... kalau takde arah melintang akan menjadi keyataan! yeh! semangat juang yang tinggi! hahaha..!! Pada aku la.. pesan aku pada korang, rasa nak kritik tu kritik la... aku NO HAL!!! punya.. aku nak jugak tahu kelemahaan aku... boleh la aku improve lagi pasal diri aku ni nanti dari masa ke semasa. Aku jenis yang boleh menerima kritikan, dan tak mudah MELENTING!!! sebab bagi aku MENGKRITIK TAK SEMESTINYA MEMBENCI! :).


"DONT REGRET ANYTHING THAT EVER MADE U SMILE!" :)
Zed Zaidi Zed Zaidi Author

64 ulasan:

  1. bagus zed...stuju...caya sama lu!!

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,
    Betul ckp abg tu,lagipun suka hati laa abg nak tulis ape.Nie kan blog abg.But abg mmg sorg yg tabah!!!N stay cool :3

    BalasPadam
  3. "DONT REGRET ANYTHING THAT EVER MADE U SMILE!" :)
    haha..
    nie sye setuju..

    BalasPadam
  4. betul tuh setuju sangat ape yg dikatakan

    BalasPadam
  5. by hook o by crook life must go on yuh..~~i admire ur spirit tho..

    BalasPadam
  6. kenapa aku rasa klakar bila zed tulis camni..hahaha..bole layan lah blog zed ni~

    BalasPadam
  7. fuyoh hp blacberry..

    maen2 je r..
    chaiyok!! chaiyok!!

    haha,

    BalasPadam
  8. sokong zed!!!

    teruskan tempuh cabaran dunia artis nih...!!!

    keep on bertabah..~

    BalasPadam
  9. bljr dr ksilapan n minta maaf dr ksilapn trsebut wlaupun di tmpat yg btul mlmbangkan insan kelas 1 yg di perlukan dlm zmn cyber ni..

    BalasPadam
  10. pasal kes anak usop selam tu kan?

    rileks lah bro.
    tunjukkan pada dunia yg kita matang k.
    jgn cpt melenting.
    aku suka cara ko bg jwpn dlm paper.

    sgt cool.
    berbeza dgn sorg tu yg telah dibatu api oleh repoter yg kerek nk mampus.
    xpe2...

    sabar menempuhi dugaan idup

    BalasPadam
  11. zed,
    'arah melintang' ke 'aral melintang' ek? alamak aku pun dah mula konpius ni ;p wink! (alamak ter-ikut la plak)ahakssss

    la.....ko ni pun anak didik si eizlan yusof la ni....dah 3 da aku jumpa....sape lagi ek? xde r, meh aku kumpulkan semuanya kat blog aku.....muahahaha...

    pe pun, mmg bgus artis ada blog ni....kite pun ingin gak kritik korang...kan kan? kan jenet kan? hehehheh

    BalasPadam
  12. huhuhu...

    aiyo....cm tensen jek...jerit jek kt pangkor tuh smpi KL pon leh dgr...

    cool jela zed!! blog untuk buat luahan perasaan dr persepsi kte sendri. org xpuas ati itu dorg la punye hal....janji kte phm n berani kerana benar trhdp pe jua karya kte kn???

    ad aku kesah??!! yg penting kte enjoy!!! huhu........

    p/s: mende la cik epa ni merepek...:p

    BalasPadam
  13. salam..abang rozaidi abdul jamil a.k.a ZED ZAIDI!CHAIYOK!saya sokong abang dari depan,belakang,kiri,kanan,utara,selatan,timur,barat,barat daya,barat laut dan tenggara...yahhh!!bravo!bravo!!

    BalasPadam
  14. be strong and good luck zed zaidi :)

    BalasPadam
  15. redRose...biar jadi manusia yg direct to the point..dari jadi yang hipokrit...depan cakap lain..belakang cakap lain. Apa yg u fikir..x salah kalau nak kongsi dengan sume.Lantak orangla nak anggap u apa..yg penting u jujur luahkan pendapat u.Zed.."biarlah diri jadi matahari.Walaupun sinarannya yang terik menyakitkan kulit dan mata dan juga tak ingin dipandang sesiapa,tapi jika ketiadaannya maka tiadalah dinamakan siang walaupun siang.Dari menjadi bulan,yg sentiasa dipuji dan ditenung kecantikannya,tapi walaupun tanpa kehadirannya...malam tetap malam.."..ikhlas dari redRose..

    BalasPadam
  16. agakla..ak pn tk pcaya zed zaidi mcm ni..haha
    cuma ak ingt ko mamat lentok mcm dlm drama yg ko slalu pegang karakter dlm nya..
    tp rupanya ko kool je..haha
    tp,ak suka la ko pnya lakonan dlm pertama ramadhan..serius sweet gile jadi bapak..=)
    stay cool la zedzaidi..

    BalasPadam
  17. tp,bg pndapat ak sndiri la ya zedzaidi..
    mmg la blog tu,blog kita..tp,adakalanya..sumting kita kena keep to ourself..
    coz ramai org yg baca..dan,tkut2 ada tersinggung..biasa la..manusia..
    dah namanya kita hidup dlm komuniti..
    thoughts n opinions people adalah salah satu elemen pnting gk la dlm hidup kita..
    kita bleh voice out our opinion..tp bukan berlebih2..
    kiranya,pndapat ak la kan,ak rasa ko komen org ok je..tkde la truk sgt..ak rasa ko bg komen fair n square..
    tp,biasa la..manusia ada yg fragile..
    apa pn la zedzaidi..stay the same lah..haha(poyo gle..ak mmg rasa tk caya ko se cool ini..haha)

    BalasPadam
  18. mohon petunjuk dari ilahi la

    htt[://xcallibur.blogspot.com

    BalasPadam
  19. mak ai.. hp blackberry tu.. idaman tu.. ehehheeh barang yg lepas jgan dikenang bro.. tuhan lebih mengerti segalanya.. so.. chaiyok2!!!

    BalasPadam
  20. bravo bro.. teruskan menulis ya...
    bijak bijak, anak sapo nie...
    tulah, sapa yang makan cili dialah yang terasa bahangnya, sapa yang tak pakai selipar dialah yang terkena duri kan, paku ker, taik ayam ker, macam macam lagi la... huhuhu...

    BalasPadam
  21. entahlahzedsukoatikolahaperpondahjadipublicfigureniterimajerlahaperponcumadoapadatuhanmintakperlindunganpastumestiwokaypunyer

    BalasPadam
  22. no hal nye zed..
    biasa le tuh!

    suke aje baca blog kamu!
    ;)

    BalasPadam
  23. salam awak semua,

    zed,kite semua maafkan awak ok.lain kali jangan buat lagi bro.pertingkatkan lagi kawalan emosi.we love u.ok.babai.mwahz~semoga awak berjaya dan dimurahkan rezeki...amin....

    BalasPadam
  24. yang penting kau jadik diri kau yang sebenarnya. tak boleh nak elak dari pelbagai cakap2 orang. even manusia tak sefemes kau mcm aku nih ha.. ade je orang nak kutuk2 walaupun aku tak buat ape. cume mereka kutuk aku bukan kat media, sbb media mane kenal aku. mereka kenal kau kan? aha.. tuh je bezanya...

    BalasPadam
  25. hem..baru baca dlm Bintang Popular Shamsul punya luahan...cian, tapi sempoi lah abang Zed, relax ja biasalah sure terasa punya member yg x pernah terfikir pun boleh ada rasa x syok dgn kita.Nasib ler..mcm zaman sekolah dulu ler!!!

    BalasPadam
  26. eik?ada yg terasa ke tulisan dari zed...?ala,maaf memaafi saja la kn..hidup zed!!!i suka tgk zed dlm A.D.AM..huhu!

    BalasPadam
  27. Zed.."biarlah diri jadi matahari.Walaupun sinarannya yang terik menyakitkan kulit dan mata dan juga tak ingin dipandang sesiapa,tapi jika ketiadaannya maka tiadalah dinamakan siang walaupun siang.Dari menjadi bulan,yg sentiasa dipuji dan ditenung kecantikannya,tapi walaupun tanpa kehadirannya...malam tetap malam.."..ikhlas dari redRose..

    BalasPadam
  28. hmm biasala sifat manusia ni.. susah difahami.. dan sbg manusia kdgkala sesuatu kebenaran itu mmg pahit utk ditelan...

    BalasPadam
  29. You rock dude!!! Hola Barca!!!

    BalasPadam
  30. .....sebab blogging best! Even blog sekarang bukan leh wat as a dairy online je, tapi, tempat cari makan. Kalau la Malaysia menjadikan profession blogger tu diiktiraf, konfem orang dah tak risau lagi kene buang kerja. Banyak income yang leh dijana dari blog.

    BalasPadam
  31. salam..
    go go go zed..
    jgn pedulikan apa org nk kata..
    just write apa yg ada dlm minda..
    visit my blog http://chentaxero83.blogspot.com

    BalasPadam
  32. makin lm baca blog zed zaidi nih..makin xphm lak aku ngan si zed nih..chewah2 si zed tue..ampon maap ye abg zed..hahaha..jgn gado2 tau..xbaik..hehee..

    BalasPadam
  33. setiap insan di dunia ini tidak mempunyai perasaan dan hati yang sama antara satu sama lain...mungkin sorang tu mudah terasa dan satu lagi cool aje tapi terpulang pada setiap individu itu sendiri...betul untuk mengharungi dugaan sebagai kehidupan selebriti kecekalan dan ketabah kunci utama untuk terus berjaya..yang mudah melenting bila dijentik usahlah menjadi selebriti...tepuk dada tanya selera...

    BalasPadam
  34. salam zed..saya rase x salah kalau kite nak luahkan perasaan dalam blog nie..kdg2 manusia dlm dunia nie suke melaga2kan org..kdg2 perkara kecik dibesar2kan..lps tu suke lah tgk org bergaduh sesama sendiri..kite berhak nak ckp ape yg kite rase nak luahkan jgn jd manusia hipokrit sudah lah kan

    BalasPadam
  35. ok laaa tu bro... kkdg org nih sukar utk memohon maaf w/pun tau diri tuh bersalah yg amat2.... bro... kalo rajin tuh.. view laaa blog sy plak http://princesseryna.blogspot.com

    BalasPadam
  36. i would like to drop a msg but since limited time so a comment will be nice..i guess..huhu...hmm..
    i'v met dis handsome guy at mamak stall 'line clear'...n he is nice...xde la nk smbg r blagak..
    huhu..yg tak tahan tu..siap dupdapdupdap lg jantung neh..laju sgt berdegup...huhu...i guess i'm lucky dis week...huhu..cz ma parents r here jmpe i n i plak jmp zed zaidi...lalalaala...ok...
    thanx to ayah cz perasan zed zaidi kt blkg dia...
    'jangan pandang belakang'....
    ok..
    chow...

    BalasPadam
  37. Sharing is caring... Sama2 kita berentap dgn kuasa dragon ball dalam diri masing.. Caiyok!!

    BalasPadam
  38. MAAF DITERIMA....=)
    hurm, kadang2, kite ni mintak maaf beriya, tapi org yang diminta itu tak ikhlas pun mafkan kite...
    tapi, itu lumrah hidup manusia...
    yang penting, kite ikhlas meminta maaf...

    hurm, talking bout takleh bergurau ni...
    ingat dunia ni diorang ke yang punya...
    but, orang yang bergurau tu pun, jgn la sampai overboard guraunye...
    sampai orang jadi meluat pula...hahaha

    hurm, zed, may i say sumting here?
    ( u r damn cool la bro.., laen la u dalam drama and in this blog..)

    u really rock...!!!

    BalasPadam
  39. Biase aa zed org kat dunia nie memacam perangai ade bro..aku pon naik pening ngan org yg mudah terasa nie..

    BalasPadam
  40. 4u Zed, selalu ler update blog u nih & upload gambar banyak2...suka tengok u teringat kat pakwe masa sekolah dulu..

    BalasPadam
  41. hm..cume kdg2...ape kite rase..ape kite fikir..tak semstinya betul...kdg2 kite kene fikir..sbb ape org tegur..alhamdulillah sbnrnye lau ade yg sudi menegur ni..kdg2 kite tak perasaan..kalau2 ade yg silap pd diri kite..pd tindakan kite..pd cara kite..ape2pun..yg baik kite amik wat teladan...bertindak ikut akal..bukan ikut hati..bukan ikut perasaan..selamat majujaya en.zed zaidi..amin..

    BalasPadam
  42. from farra_star,

    salam...hai zed...em...1st time tgk blog ni.x sempat nak baca sume...xpe nanti sy bace later...
    anyway..untuk 1st time comment dlm blog ni...sy ucapkan selamat berblog dan berjaya dlm ape jua bidang yg zed wat...

    [^-^]

    BalasPadam
  43. gua nih tgh pikir nak buat blog tapi takder idea...

    gua bukan penulis... bagi gua lu lagi bagus bab menulis nie bro...

    gua kenal komputer dah lama dari umur gua 7 thn lagi... macsa tuh main game jer la pakai DOS... game tembak tembak..

    kalau gua nih genius dah lama dah gua jadi pioneer macam2 servis pakai komputer nih.., tapi malangnya gua tak genius bila org lain dah buat baru lah duk pikir kenapa dulu aku tak buat hahahaha...

    tapi bro gua suka gak blog lu nih kira boleh layan... tapi lu tak update selalu lah beb... gua nak gak tau dunia artis nih... nak join gua tak der rupa... buat org menyampah jer... ader lah...

    BalasPadam
  44. Salam,

    Urmm...mungkin kadang2 kita tak sedar kata2 kite mengecilkan jati org lain...tapi bagus la dah bermaafan macam ni..to Zed, all the best for your future undertaking.

    "Ibu bagi segala adab adalah dengan kurang bercakap.."

    BalasPadam
  45. selagi kita bernama manusia..slagi itu tiada terhenti perkara yg maakruf..mnjadi lebih beriman dan mngatahui DIA yg satu..merancang segala kejadian....teruskan mencari..pasti ketemui...peminat-laila-

    BalasPadam
  46. Terasa jugalah dengan campur aduk bahasa ini sikit pening kepalapun ada kadang-kadang membacanya. Blog juga wajah patriotik kita wajah bahasa kita maratabatkan bahasa Melayu sebaiknya. Boleh juga buat dialog dalam blog macam skrip ikut kaedah yang betul. Biasalah adakala kita perlu santai dan kebebasan tetapi tetap ada perkara yang perlu kita titik beratkan dan pelihara demi manfaat bersama. Semoga maju jaya dalam bidang seni mendidik anak bangsa paling utama seperti P. Ramlee dengan karya-karya bermanfaatnya yang menghiburkan sekaligus mendidik anak bangsa. Bidang seni negara sekarang dilanda segala macam pencemaran dan kesamaran. Bagi saya pengarah drama paling saya hormati adalah Rashid Sibir sekarang ini. Tergambar jelas karya-karyanya di hati saya antaranya Pondok Buruk.

    BalasPadam
  47. sabo je la . bukan semua org leh terima kutukan . jadikan pedoman dan sandaran dimasa hadapan . Bak kata pepatah MAKAN BOLEH SEBARANG MAKAN CAKAP JGN SEBARANG CKP sbb kuasa ada pada orang rasa ada kuasa

    BalasPadam
  48. hoho,
    pape pown...
    i'll always be by ur side!!!!

    a die hard fan is always by ur side!
    ;DDD

    BalasPadam
  49. Dude..aku tahu nombor tu mesti beday that gurl kan..ish ish sonang jo tuh..

    BalasPadam
  50. owh..eizlan yusof mentor blog abg zed ey..
    nk ino pasal wt blog khusus utk wt duit or apa2je..tgk link ni..http://www.rahsiablog.com/index.php?ref=cahaya

    BalasPadam
  51. harap sabar dgn segala dugaan.dont give up ok

    BalasPadam
  52. hai zek..ni aku kawan masa kat uitm dulu(masa Uitm tak popular lagi .kita orang panggil kau Rozaidi sahaja.Maaf masa tu tak baca majalah remaja padahal time tu kau dah menang hero remaja dah hehehehe ).Kalau ingat lagi lah.Dah lupa kot,lama dah...apapun hikmah cerita panas ni makin ramai pengunjung blog kau dan peminat tahu kau ada blog jadi dapatlah ikuti perkembangan kau dengan lebih dekat jadi dapatlah kau menyatakan sendiri pendirian kau tentang sesuatu isu terus dari diri kau sendiri tanpa ada orang tengah atau tukang tambah cerita.Apapun aku doakan kau sentiasa suksess dalam kerjaya,terus maju dan maju dan maju dan hidup di berkati...amin....

    BalasPadam
  53. salam
    bila baca tulisan u ni, baru i kenal u walaupun u jarang ada dalam cerita2 dalam tv yang i suka tgk... coz tak silap u selalu berlakon dgn skop, i tak suka tgk citer2 dari produksi tu... ok...tapi apa pun seronok baca pengalaman u sebagai artis... Cuba tengok lakonan Tom Hank dan Adam Sandler

    BalasPadam
  54. salam..biase laa tuu..itu semua pengalaman hidup!be a good person in the world..

    BalasPadam
  55. bidang pulisan ni mmg sesuatu yg sukar dn sensitif. Tp kira u pilih sesuatu yg betul memandangkan u selalu travelling. jd tulislah benda melalui penglihatan dan pengalaman u. cuma pandai2 utk agihkan adakah ia berunsur emosi mahupun akal. selamat maju jaya.

    BalasPadam
  56. agree!!thats true... :)

    BalasPadam
  57. bagus juga jentik sekali2... dia belakon pun ala2 control macho jek

    BalasPadam
  58. Betul Tue bro...MAna2 aku pergi ada je ko nyer ZED..Ntah KO ingat lagie tak Witchman Kat MIRC dulu...Budak yang ko suruh letak Clon banyak2..hari TU pun jumpa ko kejap je kat Rumah Bro Jiwang Kat seremban 2..Anyway ko dah ada facebook,myspace,channel mirc tue :P

    KO nak buat blog erkk...meh aku ajar sedikit ilmu2 blog2 ni..macam mana nak naikkan rating themes( Background) widget..better beli domain tak mahal rm35 je pas tu beli hosting...kalau tak amik pakej..sekarang ada byk murah...

    insyallah aku nak transfer blog aku gi domain sendiri..Boleh link dengan bro Zed Yang hendsome ni :)

    Come Join my blog www.zoomartis.blogspot.com

    blog ada script boleh link seberapa banyak blog yang nak share...contoh tgk blog aku

    witchman ( Mirc )

    hehehehehehehehehe gelak sorang2 sbb jumpa blog Bro Zed ni...Assalamualaikum...

    No 016 x pakai dah ker ?

    BalasPadam
  59. baguslah kalau ko dah sedar.aku rasa lebih baik ko
    bersemuka ngan Syamsul Yusof dan mintak maaf ngan dia!

    BalasPadam
  60. Aku ingat ko punya blog jer yang hentam artis tapi rasanya your words ada tapis gak. Bagus2. Yalah namapun blog sendiri. Jgn jadi macam blog Azwan Ali sudah..Nampak sangat nak tunjuk orang educated ada gak tahap bodoh tahap Gaban. So, next time zed saya nak advise even kita ada blog perasaan orang jgn dilupakan coz kalau buat salah ngan Allah boleh kita mintak ampun direct dari dia. kalau buat salah ngan sesama insan hanya orang itu jer yang boleh maafkan kita.Fikirkanlah.Simpan jer dalam hati...Pasti ada hikmahnya

    BalasPadam
  61. i really agree...
    sape2 yg xbleh, dbwak bgrau or d jentik...
    mmg mbosankan

    BalasPadam

About Me!

Blog rasmi Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi K.M.N. B.Comm (Hons)

Hubungi Saya

Artikel Pilihan

BH Online: Zed Zaidi terima pingat KMN

KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, menerima pingat Kesatria Mangku Negara (KMN) pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pi...

Jumlah Pelawat

Pengikut

Ruang Iklan!